Shop menü

JELENTŐSEN MEGUGRIK A MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR PC-S TELJESÍTMÉNYE HAMAROSAN

A játék gépigénye jelenleg elég komoly, de hamarosan könnyebbé válik a helyzet.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Jelentősen megugrik a Microsoft Flight Simulator PC-s teljesítménye hamarosan

A Microsoft Flight Simulator az utóbbi hónapok egyik legnagyobb sikere, ami elég jól mutatja, hogy mennyire ki voltak éhezve az érdeklődők egy végletekig kidolgozott, részletes és valósághű szimulátorra. Ezen kívül a játék grafikája is elképesztő, ami mellé persze elég erős gépigény is társult. A készítők pedig most ezen szeretnének enyhíteni kicsit.

Sebastion Wloch, a fejlesztő Asobo vezetője elmondta, hogy a július 27-én érkező ötödik frissítés alaposan javít majd a teljesítményen. Az általa rögzített videóban látszik, hogy azokon a helyeken, ahol eddig a játék 32-40fps-sel futott és meglehetősen akadozott, ott a frissítés után 53-60fps-re szaladt fel a képfrissítés. Érdekes látni, hogy az Intel Core i7 9700K-s processzoron a jelenlegi változat minden magot maximumra terhel, addig a frissítést követően láthatóan visszább esett a terhelős, és az akadozásos problémák is megszűntek.

Ezt az előrelépést még mindig a DirectX 11-en érték el a készítők, a DirectX 12-es rendermotor fejlesztése ugyanis még mindig folyamatban van.

A PC-s verzió ötödik frissítése azon a napon jelenik meg, amikor végre konzolokra is megérkezik a játék. Az Xbox Series X és Series S konzolokon 30fps-re számíthatnak a felhasználók, azonban azokon a tévéken vagy monitorokon, ahol támogatott a VRR (változó képfrissítés), ott lehetőség lesz ennél magasabbra is menni, bizonyos kevésbé terhelő területeken ugyanis akár 60fps-ig is felmehet a framerate. Az erősebbik konzol egyébként 4K-ban, a gyengébbik masina pedig 1080p-ben renderel majd.

Ahogy arról korábban beszámoltunk a Microsoft azt tervezi, hogy a Flight Simulator majd az Xbox Cloud Gamingen keresztül válik elérhető Xbox One konzolokra, de egyelőre erről nem tudtunk meg többet. Fontos kiemelni azt is, hogy a játékot felkészítették a kontrolleres irányításra, ami az ígéretek szerint remekül működik, de konzolokon is támogatott lesz az egér-billentyűzet kombináció. Ezen kívül a Microsofton belül készített összes tartalom elérhető lesz minden platformon (ráadásul elég lesz egyszer megvenni, onnantól mindenhol érvényes), a külsős fejlesztőknek azonban nem lesz kötelező az Xbox támogatása, de az Asobo szerint a legtöbben nem fogják kihagyni a lehetőséget.

A készítők ezen kívül belengették, hogy az Egyesült Államok területei jövőre egy újabb frissítést kaphatnak, annak ellenére, hogy 2020 végén már egyszer kaptak egy fejlesztést, ugyanis új és részletesebb adatokhoz fért hozzá a stúdió, amiket fel tudnak használni. Ezen kívül az élő időjárás még jobb megvalósítása érdekében összefognak a MeteoBlue nevű vállalattal is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére