Mark Cerny, a PS Vita, a PS4 és a PS5 vezető rendszermérnöke (valamint legendás játékdizájner) exkluzív interjút adott a Wirednek, amiből kiderültek az első részletek a fejlesztés alatt álló következő generációs konzolról. Cerny leszögezi, hogy nem inkrementális előrelépésre kell számítani, hanem ténylegesen egy új generációra, aminek köszönhetően fundamentálisan meg is változhat, ahogy egy-egy fejlesztő felépíti a játékát.
Cerny elmondta, hogy az új PlayStation biztosan nem jelenik meg 2019-ben, és az E3-on sem fogunk semmit hallani róla, hiszen a Sony ott sem lesz. Viszont a devkitek már a fejlesztőknél vannak, és a következő hetekben rengeteg további példányt igyekeznek kiszórni belőle.
De itt jön talán a legfontosabb, a hardver. Cerny megerősítette, hogy a PS5-ben egy 8 magos AMD processzor lesz, mégpedig a Ryzen harmadik generációjából, a 7nm-es Zen 2-es magokra építkezve. A GPU szerepét egy erősen testreszabott AMD Navi kapja majd, ray-tracing támogatással. Sajnos a memória méretéről nem esett szó. Kiderült viszont, hogy a konzol támogatja majd a 8K-s felbontást, és lesz benne lemezmeghajtó. Aminek pedig valószínűleg nagyon sokan fognak örülni: visszafelé-kompatibilis lesz a PS4-gyel!
A mérnök kiemelte, hogy a ray-tracing nem csak a grafikához használható, hanem a hangzáshoz is, hiszen a segítségével pontosan lehet követni a hang terjedését. De a hangzás egyébként is nagyon fontos lesz a PS5-ben, Cernynek ugyanis nagy szívfájdalma, hogy a PS3 és a PS4 között kevés előrelépés történt ezen a fronton. Éppen ezért egy nagyon komoly hardveres "3D-s audio egységet" építenek be a konzolba.
Cerny elmondta, hogy amikor 2015-ben elkezdődött érdeklődni fejlesztőknél, hogy mit szeretnének majd a következő generációban, a legtöbben azt mondták, hogy "tudjuk, hogy lehetetlen, de egy SSD-t akarunk". Úgy látszik, nem lehetetlen, ugyanis a PS5-ben SSD lesz, bár az nem derült ki, hogy mint egyetlen tároló, vagy kapunk esetleg mellé egy nagyobb merevlemezt is.
Cerny elmondta, hogy a PS5-be kerülő SSD-nek nagyobb lesz a nyers sávszélessége, mint bármelyik most kapható SSD-nek. Demózta továbbá a Wired újságírójának, hogy míg a Spider-man játékban PS4-en 15 másodpercig tart a gyorsutazás a töltés miatt, addig ez a PS5 egy korai devkitjén 0,8 másodperc alatt megvan. A rendszermérnök szerint ez nem csak "kényelem" miatt jó, hanem a játékok tervezésére is befolyással lehet, hiszen például bármennyire tápoljuk fel a Pókumeberünket, nem fog tudni gyorsabban közlekedni a városban, mint ahogy a merevlemezről be tudja tölteni az engine az adatokat.
Játékokról, megjelenésekről, vagy a PS5-höz kapcsolódó esetleges új szolgáltatásokról nem esett szó.
(a borítókép csak illusztráció)