Itt a világ első interaktív ray-tracing motorja

Az Nvidia bejelentette legfrissebb fejlesztését, amely tulajdonképpen nem más, mint egy interaktív ray-tracing motor. A friss megoldás az Nvidia OptiX nevet viseli és egy alkalmazásgyorsító szoftvercsomag részét képezi. A technológia a GPU nyers erejére támaszkodva próbál értékes funkciókat biztosítani a szoftverfejlesztők és a felhasználók számára, ezzel egy időben az alkalmazások fejlesztéséhez szükséges időt is lerövidíti, míg a szoftverek futását felgyorsítja.

Itt a világ első interaktív ray-tracing motorja

Az Nvidia bejelentette legfrissebb fejlesztését, amely tulajdonképpen nem más, mint egy interaktív ray-tracing motor. A friss megoldás az Nvidia OptiX nevet viseli és egy alkalmazásgyorsító szoftvercsomag részét képezi. A technológia a GPU nyers erejére támaszkodva próbál értékes funkciókat biztosítani a szoftverfejlesztők és a felhasználók számára, és ezzel egy időben az alkalmazások fejlesztéséhez szükséges időt is lerövidíti, míg a szoftverek futását felgyorsítja.

A szoftvercsomag a valós idejű ray-tracing támogatást kínáló OptiX motorból, a 3D-s adatok és színpadok feldolgozását végző SceniX motorból, valamint a multi-GPU-k hatékony skálázhatóságához szükséges CompleX motorból áll. A csomagban a PhysX 64-bites verziója is helyet kapott, amellyel a játékok világában megismert változathoz képest sokkal pontosabb számításra és így sokkal realisztikusabb fizikai effektek létrehozására van lehetőség.

Az interaktív ray-tracing eljárás a GPU erejére támaszkodik, a megoldás lelkét jelentő OptiX motor tulajdonképpen egy ray-tracing futószalag, amely programozható a tradicionális és igen elterjedt C programnyelv alkalmazásával. A masszív párhuzamos számítási teljesítményt kínáló rendszerekben, amelyek Quadro GPU-val ellátott kártyákból épülnek fel, hatékonyabbá válik a munka akár optikai szimulációkról, formatervezésről és dizájnról vagy foto realisztikus renderelésről legyen szó.

A SceniX színpadkezelő motornak köszönhetően az orvostudományban, a 3D-s tervezésben és a fejlett vizuális megjelenítést igénylő alkalmazásokban új lehetőségek nyílnak. A felhasználók a rengeteg adatból és részegységből álló 3D-s modelleket ezentúl nem csak részenként, hanem akár egyben, valós időben is megtekinthetik, illetve dolgozhatnak vele, ami sok esetben előnyt jelenthet. A nagy és komplex modellekkel foglalkozó szakemberek a CompleX névre keresztelt, multi-GPU skálázhatóságért felelő rendszernek köszönhetően hatékonyan használhatják ki a Quadro Plex rendszerekben rejlő grafikus processzorokat és a megosztott memóriát, ami teljesítménynövekedést jelent a szoftverek esetében.

Az Nvidia az új technológiát a héten zajló SIGGRAPH alkalmával mutatja be a nagyközönség, azaz a professzionális felhasználók számára.

A szoftverfejlesztők számára a SceniX és CompleX motorok innen, míg az OptiX motor, amely Quadro FX sorozatú videokártyákkal használható, innen tölthető le.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward