A Bungie a Destiny 2-vel együtt egy ideje már a Sony részét képezi, ám azóta mást se nagyon látunk, csak azt, hogy a stúdió nem tudja hozni azt a bevételt, amit az új tulajdonos elvár tőle. Pletykák szerint a Sony és Bungie között létezik egy olyan szerződés, miszerint, ha nem teljesít elég jól a Destiny 2, akkor a Sony átveheti a vezetést a stúdió fölött, onnantól kezdve pedig már nem a Bungie jelenlegi vezetése irányítaná a cég működését.
Talán ennek is köszönhető, hogy a Bungie most hatalmas leépítésbe kezdett a Game File-nak nyilatkozó fejlesztő szerint, mert a felvásárlás idejében a Bungie vezetősége a Sony számára sokkal jobb kilátásokat mutatott be pénzügyi szempontból, mint ami valójában történt a felvásárlás óta. A játék ugyanis a Lightfall kiegészítő óta nem hozza a várt bevételeket, sőt, a jobban sikerült Final Shape még a Lightfallnál is rosszabbul teljesít a kasszáknál.
Ennek következtében 220 dolgozót, vagyis a munkaerő 17%-át küldték el a dizájnért, művészeti látványért, történetért és a hangokért felelős csapatokból.
De emellett is van még 155 személy, akiknek el kell hagynia a Bungie-t, de legalább új munkahelyet kaptak egy másik Sony stúdión belül. A Bungie vezérigazgatója, Pete Parsons szerint a jelenlegi állapotok oka a lassuló gazdaság és a visszaesés a játékiparban, illetve az is közrejátszik, hogy a Lightfall minősége se hozta az elvárt szintet megjelenésekor.
Ezek után talán nem lepődünk meg, hogy a Destiny spin-off játék fejlesztése leállításra került, illetve a Destiny 3 se készül a stúdiónál.
A Bungie mindenesetre most célkeresztbe került, a vezérigazgató úr ugyanis bár folyamatosan építi le a munkavállalóit, 2022. szeptembere óta mégis 2,4 millió dollár értékben vásárolt magának klasszikus autókat. A közel egymilliárd forintos kiadás a régi kocsikra egy kicsit mindenképp soknak tűnhet, miközben hullik szét alattad a céged.
Az egyik fejlesztő konkrétan azzal vádolja a vezérigazgatót, hogy kirúgása előtt két nappal Pete Parsons még az új autóit mutatta meg neki. Pete Parsons a hírek szerint az októberi leépítési hullám óta közel 200 millió forint értékben vásárolt magának kocsikat.