Irreálisnak tartja a Ubisoft a Steam üzleti modelljét

A francia kiadó továbbra is üti a Valve-ot, a Bandai Namco viszont nem áll be a sorba.

Irreálisnak tartja a Ubisoft a Steam üzleti modelljét

A Ubisoft nem először és valószínűleg nem utoljára kezdett bele a Steam ekézésébe. A francia kiadó az utóbbi hónapokban többször is kifejezte szimpátiáját az Epic Store mellett, és az utóbbi időben már szinte teljesen el is hagyták a Steamet.

Az ok természetesen az, hogy a Steam továbbra is 30%-os részesedést szed be az eladások után, míg az Epic Store csak 12%-ot. Meg kell jegyezni, hogy a 30% egyébként viszonylag általános dolog a digitális értékesítési piacokon, ennyit kér el az Xbox, a PlayStation, az Apple és a Google is.

A Ubisoft szerint azonban a Steam jelenlegi üzleti modellje már irreális a PC-s játékterjesztésben, és nem tükrözi a modern elvárásokat. A Ubisoft partneri kapcsolatokért felelős alelnöke, Chris Early elmondta, hogy a kiadó kész továbbra is távol tartani játékait a Steamtől, hogy ezzel nyomást gyakoroljon a Valve-ra.

Végső soron persze a kiadó célja, hogy az értékesítéseket a uPlay-re terelje, ahol a teljes bevételt megtarthatja.

Ahogy arról beszámoltunk, az első negyedévben a kiadó bevételeinek 34%-a PC-ről érkezett, amivel sikerült megelőzni a 31%-ot kitevő PS4-et. Ezt az Xbox One követi 18%-kal, a Nintendo Switch 5%-kal, a mobilos platformok pedig 7%-kal. Míg a bevételek többségét jellemzően a multiplatform AAA-kategóriás címek hozzák, a PC hirtelens erősödését a Ubisoft az Anno 1800-nak tudja be. Yves Guillemot, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy az Anno 1800 tényleg nagyot lökött a PC-s számokon, de ettől függetlenül is egészséges erősödést tapasztaltak ezen a platformon.

Ehhez a pénzügyi igazgató, Frédérick Duguet hozzá tette, hogy a Steam helyett csak az Epic Store-ban és a uPlayen elérhető játék jól teljesített az Epicnél, azonban nagyon erősek voltak a uPlay-es értékesítések is, és láthatóan egyre jobban kedvelik az emberek.

A Bandai Namco nem áll be a sorba

Az Epic persze mostanában azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy számos játékot megszerzett magának exkluzívnak az áruházba.

Herve Hoerdt, a Bandai Namco marketingért felelős elnöke erről a következőt mondta: "Az Epic Store egy újabb áruház, ami remek és sok erőssége van, meg persze több pénz marad a fejlesztők zsebében. De amennyire én látom, ők kifejezetten exkluzív címeket szeretnének, és ez a mi víziónkba jelenleg nem illeszkedik."

Hoerdt elmondta, hogy jelenleg inkább az a céljuk, hogy a játékaik minél több emberhez eljussanak PC-n, erre pedig most az a megoldás, hogy a Steamen jelentetik meg. Kijelentette azonbna, hogy az Epic nyitott más megoldásokra is, akkor ők szívesen tárgyalnak majd velük.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap