A Microsoft bejelentette, hogy a napokban küldi ki a meghívókat az Xbox Cloud Gaming, vagy gyerekkori nevén xCloud bétateszteléséhez a PC-s és iOS-es meghívókat. Catherine Gluckstein, az Xbox Cloud Gaming alelnöke elárulta, hogy több mint 100 játékot lehet majd tolni PC-n a Google Chrome és az Edge böngészőkőn, valamint iOS-en a Safari böngészőn keresztül.
Egyelőre 22 országban lehet majd kipróbálni a szolgáltatást, és ugyan kezdetben csak regisztrációs rendszerrel működik majd, a következő hónapok során az Xbox Game Pass Ultimate előfizetői is megkapják a lehetőséget.
A játékok többségéhez szükséges csatlakoztatott kontrollerre Bluetooth-on vagy USB-n keresztül, de több mint 50 játékba már építettek a fejlesztők érintős irányítást is, így azok elméletileg működnek majd enélkül is.
Ahogy fentebb írtuk, hogy iPhone-on és iPaden csak a Safari böngésző használható majd a célra, ugyanis az Apple blokkolta a Microsoft azon törekvéseit, hogy az Xbox Cloud Gaming egy alkalmazásként jelenjen meg az App Store-ban. Ugyanígy járt egyébként az Nvidia is a GeForce Now-val, ahol szintén a böngészős megoldás mellett döntöttek.
Az Apple egyébként azért nem hagyta jóvá a Microsoft eredeti terveit, mert egyfajta áruházként tekint a szolgáltatásra, azt pedig nagyon nem szereti az Apple, ha más ilyenek is vannak a rendszerében. A vállalat azt szerette volna, hogy a Microsoft minden egyes játékot, ami elérhető az Xbox Cloud Gamingen belül, külön-külön akreditáljon az App Store-ban, és külön-külön tegye elérhetővé.
A Microsoft rögtön közölte, hogy ez nem fog működni, hiszen az Xbox Cloud Gaming egy folyamatosan változó felhozatalt tár az előfizetők elé, és egyébként sem minősülne áruháznak, hiszen egy előfizetésért cserébe az összes elérhető játékot lehet tolni. Akárhogy is, ez nem hatotta meg az Apple-t, de ez nem túl nagy meglepetés, hiszen a Google Stadia, valamint a fentebb említett GeForce Now esetében is ugyanez történt.
Phil Spencer már tavaly év végén bejelentette, hogy ezzel ugyan kicsit tovább fog tartani a dolog, de akkor is meg fognak jelenni az Apple platformjain, és úgy látszik, hogy a böngészős megoldás mostanra érett be.
Az Xbox Cloud Gaming egyébként egy ideje már működik Androidon, és a Microsoft végső célja, hogy a játékélmény semmiben ne különbözzön az egyes platformokon, így konzolokon, PC-n, vagy éppen hordozható eszközökön. Az eddigi tapasztalatok szerint Androidon jól működik a dolog, habár nyilván ez nagyban függ az internetkapcsolat minőségétől és sebességétől is.