Battle royale az Ashes of Creationben
Az Intrepid Studios csapata idén sem hiányzott a PAX Westről. Az alfa 1-es teszt első fázisának közelgő indulása miatt már előzetesen érdekes információkra számítottunk, ráadásul Steven Sharif, a projekt megálmodója és a cég vezetője napok óta leakelt képekkel és beharangozókkal húzta a rajongók idegeit.
A panelen kiderült, hogy az év végéig 200 fősre tervezik növelni a fejlesztői létszámot a jelenlegi százról. Nagy hír volt, hogy az alfa 1 első fázisának stressztesztje még ezen a héten elindul, az alfa 1-hozzáféréssel rendelkezők fokozatosan kerülnek majd be kickstarteres támogatók-nyári kampányos támogatók-weboldalas boltos támogatók sorrendben.
Még nagyobb meglepetésként megtudhattuk azt is, hogy az alfa 1 tesztelői sorban próbálgatják majd az arénás, a kastélyostromos és a szörnyes-hordás PvP-módokat is, ezután pedig mindenki, aki regisztrált a hivatalos oldalon, bekerül a következő stressztesztbe, bár azok, akiknek egyébként nincs alfa 1-hozzáférésük, itt csak az arénamódot érik majd el egy bizonyos ideig. Az alfa 2 a jövő év harmadik negyedévére várható.
Az alfa 1 teszt első fázisa főleg és elsősorban a szerverfelépítés és az akcióharc teszteléséről szól, de a tervek szerint kipróbálhatjuk majd a karakterkreálást, a házépítést, valamint az új kezelőfelületet. Az elsődleges tesztterepnek szánt arénamód megjelenés után is megmarad különálló játékelemként, egyfajta battle royale módként, melyben kozmetikai cuccokat szerezhetünk. A kastélyostromok tesztelése decemberben, a hordamódé pedig jövőre, március végén indul.
Kilenc perc a GTFO-ból
A Payday dizájnerének új csapata, a 10 Chambers Collective által készített négyfős, co-op horror-FPS-ben egy hatalmas, földalatti komplexum felderítésére kényszerítenek minket, hogy értékes tárgyakat hozzunk fel. A gond csak az, hogy a hely tele van rettenetes szörnyekkel, melyek egy része meg is jelenik a most kiadott felvételen.
A videó váltogat a négy játékos között, és egyértelmű, hogy az agyatlan lövöldözésnek gyors halál lesz a vége, itt pontos csapatmunkára, a rendelkezésünkre álló eszközök, fegyverek kreatív használatára és óvatosságra van szükség a túléléshez.
A GTFO a tervek szerint még idén megjelenik, a steames oldal már él.
Korai hozzáférésben a Green Hell
A belső nézetes túlélőszimulátor-thriller három hónapot tölt majd early accessben a fejlesztő Creepy Jar tervei szerint. A játék az amazonasi esőerdőkbe visz minket, ahol az ellenfelek mellett az állatokkal, a parazitákkal, a sérülésekkel és a fertőzésekkel is meg kell küzdenünk, de szintén nagy hatással lesz ránk a stresszhelyzet, főleg pszichológiailag.
A fegyver-, és szerszámkészítés, tűzrakás, táborépítés, csapdaállítás mellett a sztorimódba is bepillanthatunk: egy hang fog irányítani minket egy hordozható rádión át. A valódi amazonasi tájat tükröző végleges térkép felét járhatjuk be. A stúdió fokozatosan integrál majd új ellenfeleket, illetve a búvárkodást és a halászatot is.
A Green Hell a Steamen érhető el.
Új elemek a Spelunky 2-ben
A roguelike platformjáték második része az előd interaktív szörnyeihez és csapdáihoz bőven adagolja majd a friss érdekességeket. Folyadékfizika, többrétegű pályák, klónmacskák és online co-op lehetőség is van a listán, a karakterek között pedig az előző rész főhősének lánya, a titokzatos Tunnel Man egyik leszármazottja, és egy meglepően gyors lajhár is szerepel.
A Spelunky 2 megjelenése jövőre várható.
Fekete-fehér macska-metroidvania a Gato Roboto
A játékban lesznek macskák, egy robotmech, fekete-fehér látványvilág és dübörgő tucctucc. A Doinksoft stúdió alkotása két részből áll: az egyikben macskaként ugrálunk falakról, elkerülve a veszélyeket, a másikban a cicó beül a mech-be, és békákra, drónokra, darazsakra vadászik rakétavetőjével.
Bossharcok is várnak ránk, a mech pedig fejleszthető, például képes lesz átugrani az egész képernyőt, semmibe véve az akadályokat. A megjelenést a jövő évre tervezik PC-re és Nintendo Switch-re.
Dupla DLC-t kap a Shovel Knight
Az április 9-én érkező kiegészítők egyike a frissen bejelentett, helyi multiplayeres lehetőséget adó Showdown. Szerepel majd benne az összes hős és rosszfiú a játékból (összesen 16), némelyikük most először lesz játszható.
Összecsaphatunk 1v1-ben, vagy akár négyen is egymás, illetve a gép ellen, többféle módban. Minden karakter testreszabott sztorimódot kap, melyben minijátékok és átdolgozott végjáték vár ránk.
A Showdown ingyenes lesz a Shovel Knight tulajdonosai számára, de különálló játékként is meg fog jelenni, ennek ára azonban még nem ismert.
A másik DLC a King of Cards, mely nevének megfelelően egy harminc szintes, négy különböző világot lefedő kártyás kaland.
Szeptember 26-án jön az éles verziós Deep Sky Derelicts
A Darkest Dungeon, az XCOM, a Hearthstone és az FTL ötvözeteként leírható, körökre osztott roguelike RTS-RPG hibridben három zsoldossal fedezünk fel lerobbant, földönkívüli űrállomásokat, verünk péppé ellenfeleket, kereskedünk és kincseket keresünk.
Csapatunk folyamatosan fejlődik a megszerzett tárgyak segítségével, de új tagokat is felvehetünk. Lesz arénamód, illetve húsz órányi tartalmat kínáló kampány is.
A Deep Sky Derelicts jelenleg 16 euróba kerül a Steamen, de az 1.0 megjelenése után emelik az árat.
Galaktikus atlasz a No Man’s Sky-hoz
Az atlasz olyan érdekességeket tartalmaz, amiket a játékosok találtak meg a galaxisban utazva. Szerepel benne a Stephen Hawking-tribute, az eventek nyomai, vagy olyan apróságok, mint egy csodaszép bolygó. Bármerre klikkelgetünk, találunk valamit, egy helyre sűrítve a No Man’s Sky egyik legjobb elemének, a felfedezésnek gyümölcseit.
A Galactic Atlas itt érhető el.
Megvan a Doom 2 utolsó hivatalos titka
John Romero jelentette be a Twitteren, hogy a Zero Master nevű speedrunner 24 év után megtalálta játék legjobban őrzött titkát, egy korábban hozzáférhetetlen szektort az Industrial Zone térképen, melyet maga Romero készített.
Egy ideje lehetett tudni a titkos hely létezéséről, de Zero Master volt az első, aki csalás nélkül jutott el ide. A videón 2 perc 30 másodperc körül kezdődik a lényeg, ha nem akarjátok megnézni az egészet.