Shop menü

INDIÁNAK KÖSZÖNHETŐEN NŐTT AZ OKOSÓRÁK PIACA

Egészen döbbenetes növekedést produkáltak „kicsi” indiai márkák az okosórák szegmensében, felborítva ezzel az eddigi erőviszonyokat.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Indiának köszönhetően nőtt az okosórák piaca

A Counterpoint legfrissebb beszámolója az okosórák területét vette górcső alá, és bár a szegmens első blikkre nem változott olyan sokat, kicsit részletesebben szemügyre véve az adatokat, azonnal felfedezhető számos érdekesség. Indiában úgy kezdtek terjedni az okosórák, mintha muszáj lenne őket vásárolni, és néhány korábban nem ismert márka agresszív fellépése kellett ehhez.  

Az okostelefonok eladása idén még minden negyedévben csökkent, a táblagépek is csak csodával határos módon tudtak ugyanúgy teljesíteni, mint egy évvel ezelőtt. A Counterpoint most viszont arról számolt be, hogy az okosórákból már érezhetően több fogyott az idei második negyedévben, mint 2021 azonos időszakában. Az elemzésből sajnos a pontos darabszámok nem derültek ki, de az is éppen elég beszédes, hogy 13 százalékkal emelkedett az eszközök értékesítési száma.

Az Apple piaci részesedése csökkenést mutatott a második negyedévben, de tekintve, hogy hatalmas fölénnyel uralja a szegmenst, igazából emiatt aligha kell magyarázkodnia. A Watch Series 7 és az olcsóbb SE modell is szépen fogyott az áprilistól júniusig tartó időszakban. Az aktuális eladási mutatók szerint 29,3 százalékos piaci részesedéssel zárt az Apple a korábbi 30,6% helyett. Mivel a szegmens eleve szépen nőtt, így valójában az eladások emelkedtek, méghozzá 8 százalékkal éves szinten.

Galéria megnyitása

A második helyen célba érő Samsung kirobbanó formában van, a Wear OS operációsra rendszerre váltást követően megjelent Galaxy Watch 4 hatalmas mennyiségben kelt el a felmenőkhöz képest. Indiában és Észak-Amerikában is népszerű ez az okosóra, ennek köszönhetően egy év alatt 40 százalékkal emelkedett a Samsung forgalma. Ami pedig a vállalat piaci részesedését illeti, a korábbi 7,4 százalékról 9,2%-ra sikerült magát felküzdenie.

Galéria megnyitása

A mobilok és a tabletek terén a Huawei jelentős hátrányba került a GMS nélkül, a viselhető kiegészítőknél viszont tartja magát a vállalat. Ugyan csökkent a forgalma, de még ezzel együtt is a harmadik helyet szerezte meg. A kínaiak ezúttal a teljes forgalom 6,8 százalékát bonyolították. Egy éve még a második helyen álltak az értékesítések 9 százalékával a hátuk mögött, de ez az eredmény a körülményekhez mérten remek. A cég folyamatosan fejleszt és hozza ki az újabbnál újabb modelleket.

Galéria megnyitása

Érdekes ódon a negyedik és az ötödik helyen olyan nevek jelentek meg, akikkel korábban nem is lehetett találkozni, két OEM márkáról van szó, az egyik a Fire-Boltt, a másik pedig a Noise. Ezek egyaránt Indiában robbantottak, szó szerint. Elkezdtek nagyon olcsón forgalmazni okosórákat széles hozzáférhetőség mellett, az emberek pedig viszik a termékeiket, mint a cukrot. Szinte a semmiből érkezve tudtak 6,3 és 5,9%-os piaci részt szerezni, a Noise éves szinten közel 300%-os növekedést produkált.

Galéria megnyitása

Hetedik helyen jegyzi a Counterpoint a Xiaomit 4,3 százalékos forgalommal, 13%-os éves növekedéssel. A Garmin és az Amazfit pedig most gyengélkedett egy kicsit, így visszacsúszott a ranglétrán, ezek sorban 4,3 és 4,1 százalékkal szerepelnek, miközben egy éve még 5,5, valamint 5,2 százalék volt a részesedésük.

Galéria megnyitása

Azt kell még kiemelni, hogy globálisan mekkora változások voltak. Egy évvel ezelőtt Kínában adták el az okosórák 26 százalékát, Észak-Amerika vezette a piacot 31 százalékkal, és India, ami már akkor is potenciálisan hatalmas felvevőpiac volt, mindössze 6%-kal állt a sorban. Azonban egy év alatt ebből a 6-ból 22 százalék lett, és Kínát megelőzve India vált a második legnagyobb piaccá az okosórák szempontjából, ami egészen döbbenetes átalakulás. Kína 21%-kal szorult a második helyre a majdnem 350%-os emelkedést produkáló India mögött.

Galéria megnyitása

Egyetlen év alatt annyira megnőtt az igény az okosórákra Indiába, hogy arra valószínűleg senki nem mert volna fogadni tavaly ilyenkor. Azt lehetett tudni, hogy kiaknázatlan még a régió, de az, hogy egy év alatt ekkora változást lehet elérni, az egészen elképesztő. Kíváncsian várjuk, hogy az olcsó termékeket a piacra borító OEM márkák térnyerése a következő negyedévekben hogyan alakul majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére