Így javítja fel a régebbi játékokat az Xbox Series X

A Microsoft mindkét új konzolja alaposan feltuningolja a visszafelé-kompatibilis anyagokat.

Így javítja fel a régebbi játékokat az Xbox Series X

A Microsoft egy új, részletesebb anyagban foglalkozik vele, hogy miként fogja feljavítani a régebbi, visszafelé-kompatibilis játékokat az Xbox Series S|X. Ez a téma nagyon fontos a vállalat számár az utóbbi években, ugyanis azt szeretnék, ha a már megvásárolt játékokat mindenki tovább vihetné magával a generációk között, és hogy azok jobban is fussanak és/vagy szebben nézzenek ki, mint eredetileg. 

A Microsoft hangsúlyozza, hogy a régi klasszikusok megőrzése fontos feladat, és nem csak azok számára, akik egy rakás öreg játékkal rendelkeznek, hanem azok számára is, akik esetleg az új konzolokon fedeznének fel régebbi címeket. A főpróba persze már megvolt az Xbox One X-en, kialakult a megfelelő szoftveres környezet, rengeteg játékot teszteltek, és az ígéretek szerint mindez csak jobb lesz Xbox Series S|X-en.

Dupla framerate?

Természetesen az egyik legfontosabb dolog, hogy az Xbox Series S|X az elődökhöz képest igen erős processzorral és sok memóriával érkezik, amihez a modern GPU már szinte csak bónusz adalék. Ez alapvetően kétféle lehetőséget ad a régebbi játékok esetében: ahol a képfrissítést a fejlesztők 30fps-re vagy 60fps-re zárták, ott ezeket az értékeket garantáltan végig tartani fogja a játék, míg könnyen lehet, hogy a régebbi hardvereken esetleg ingadozott.

Bizonyos játékoknál azonban akkor is megduplázható a framerate, ha eredetileg például 30fps-re korlátozták azt.

Azért csak bizonyos játékoknál, mert sok esetben a játék motorjának különböző dolgai (fizikai szimuláció, animáció) a képfrissítéshez vannak kötve, így ezekkel nem lehet mit kezdeni: magasabb képfrissítés esetén szétesne a játék.

Bizonyos játékokat azonban csak azért zártak 30fps-re, mert a hardver úgysem bírt volna sokkal többet, ebben az esetben pedig a stabil 30fps még mindig jobb, mint mondjuk a 30-40fps közötti ingadozás. Ezeknél a játékoknál ki lehet iktatni a korlátot, és az eredetileg 30fps-es anyag vidáman működhet 60fps-sel. Ilyen például a Fallout 4, amiből a Microsoft meg is mutatott egy kicsit:

Auto HDR és anizotropikus szűrés

Azt talán manapság már nem kell ecsetelni, hogy egy jól megvalósított HDR rengeteget tud dobni egy játék megjelenésén, sokszor észrevehetőbb a különbség, mint mondjuk a felbontás emelésénél. Természetesen az eredeti Xboxra és Xbox 360-ra megjelent játékoknál még nem állt fenn a HDR lehetősége, de még az alap Xbox One-nál sem, csak az Xbox One S kezdte el támogatni.

Éppen ezért a Microsoft kifejlesztette az Auto HDR nevű eljárást, amivel minden korábbi SDR-es játékot automatikusan fel tudnak tuningolni HDR-re anélkül, hogy mindez befolyásolná a játék eredetileg tervezett látványvilágát. Ezen kívül az eljárás még a hardvert sem terheli meg.

Szintén fontos megemlíteni, hogy az Xbox Series S|X automatikusan rárakja majd a 16x-os anizotróp szűrést majdnem minden visszafelé-kompatibilis játékra, így a textúrák minősége jelentősen javul.

Galéria megnyitása

Magasabb felbontás

A Microsoft már az Xbox One X esetében is bevetett egy újfajta eljárást, amit Heutchy metódusnak neveztek el az után remek mérnökember után, aki ezt kitalálta és leprogramozta a vállalaton belül. Sajnos a dolog pontos működése nem ismert dolog lényege, de mindenféle mágia történik többet között a frame bufferben is, és a végeredmény az, hogy bizonyos régebbi címeknél a felbontást is meg tudják növelni.

Ez egészen konkrétan azt jelenti, hogy nem csak az Xbox 360-as 720p-s játékok, de az eredeti Xbox-ra készült 360p-s játékok felbontását is meg tudják növelni 4K-ra Xbox Series X-en, és 1440p-re Xbox Series S-en.

Persze, a végeredmény nem lesz olyan jó, mintha natívan ebben a felbontásban renderelne a GPU, de messze jobb a hagyományos felskálázásnál, és sok esetben tényleg olyanná tud varázsolni egy régebbi játékot, mintha (majdnem) teljesen új lenne.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap