Shop menü

ÍGY FUT MAJD KONZOLOKON A PSYCHONAUTS 2, NEM LESZ NATÍV PS5-ÖS VERZIÓ

Vajon a Microsoft miatt nem foglalkozik a PS5-tel a Double Fine, vagy más okok lehetnek a háttérben?
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Így fut majd konzolokon a Psychonauts 2, nem lesz natív PS5-ös verzió

Alig több mint egy hónap, és a hosszú évek óta várt Psychonauts 2 végre megjelenik augusztus 25-én mégpedig PC-re és a jelenleg elérhető konzolokra. Azonban nem minden konzol teremtetett egyenlőként, és érdekes dolgokat tapasztalhatunk az új generációval, egészen pontosan a PS5-tel kapcsolatban, így érdemes áttekinteni, mire is lehet számítani:

PlatformMaximum felbontásMaximum fpsHDRVRRMegjegyzés
Xbox One 1920x1080 30 Nincs Nincs  
Xbox One X 3840x2160 30 Nincs Nincs  
Xbox Series S 2880x1620 60, 120 Van Van 120Hz-en 1080p
Xbox Series X 3840x2160 60, 120 Van Van 120Hz-en 1440p
PS4 1920x1080 30 Nincs Nincs  
PS4 Pro 2560x1440 30 Nincs Nincs  
PS5 2560x1440 60 Nincs Nincs Ez a PS4 Pro-verzió, csak backcompat módban
Windows Korlátlan Korlátlan Nincs Van  

Szóval, nézzük végig a helyzetet. Az alapkonzolok esetében nincs meglepetés, azt hozzák amit várhatunk. Az Xbox One X már teljesíti a natív 4K-t, azonban csak 30fps mellett, míg az Xbox Series X ezt már 60fps-sel tudja, és elérhető a 120Hz-es mód is, igaz, kisebb felbontásban. Az Xbox Series S-en hasonló a helyzet, csak mindkét képfrissítés mellett kisebb felbontáson.

A helyzet ott válik érdekessé, hogy PS5-re nem készült natív verzió, az új konzol a PS4 Pro-változatot futtatja a visszafelé kompatibilitás segítségével, éppen ezért ugyanaz a felbontás és a képfrissítés is, legfeljebb arra számíthatunk, hogy ezt atomstabilan fogja tartani, és persze gyorsabban tölt majd be.

A Psychonauts 2 egyébként nem támogatja a HDR-t, így az Xbox Series-konzolokon ez csak azért érhető el, mert ott alkalmazza a Microsoft által rendszerszinten bevezetett Auto HDR lehetőséget.

Hogy miért nem készül natív PS5-ös verzió, és hogy ehhez képest miért jártak jobban az Xbox Series-konzolok, arra több magyarázat is lehet. Egyrészt a Double Fine továbbra is egy viszonylag kis stúdió, így elképzelhető, hogy nem tudtam ennyi platformmal egyszerre foglalkozni, Xboxon azonban jóval könnyebben áthidalhatók a generációk közti különbségek, és egyszerűbb olyan dolgokat betenni, mint a nagyobb felbontás és a jobb képfrissítés. A HDR-t pedig, ahogy fentebb említettük, már maga az operációs rendszer teszi hozzá.

Fontos megemlíteni azt is, hogy a Psychonauts 2 alapvetően közösségi finanszírozásból indult, ahol a fejlesztők csak a PS4-es, Xbox One-os és PC-s verzióra vállaltak kötelezettséget. Közben ráadásul a Microsoft megvásárolta a Double Fine-t, így az is elképzelhető, hogy a fejlesztők még ha szerettek volna, akkor sem csinálhattak natív PS5-ös változatot. De ne legyünk rosszindulatúak: simán lehet az is, hogy a játék megjelenése után a csapatnak már lesz ideje foglalkozni a PS5-tel is, így talán egy frissítés keretében megérkezhet a támogatás.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére