Alig több mint egy hónap, és a hosszú évek óta várt Psychonauts 2 végre megjelenik augusztus 25-én mégpedig PC-re és a jelenleg elérhető konzolokra. Azonban nem minden konzol teremtetett egyenlőként, és érdekes dolgokat tapasztalhatunk az új generációval, egészen pontosan a PS5-tel kapcsolatban, így érdemes áttekinteni, mire is lehet számítani:
Platform | Maximum felbontás | Maximum fps | HDR | VRR | Megjegyzés |
Xbox One | 1920x1080 | 30 | Nincs | Nincs | |
Xbox One X | 3840x2160 | 30 | Nincs | Nincs | |
Xbox Series S | 2880x1620 | 60, 120 | Van | Van | 120Hz-en 1080p |
Xbox Series X | 3840x2160 | 60, 120 | Van | Van | 120Hz-en 1440p |
PS4 | 1920x1080 | 30 | Nincs | Nincs | |
PS4 Pro | 2560x1440 | 30 | Nincs | Nincs | |
PS5 | 2560x1440 | 60 | Nincs | Nincs | Ez a PS4 Pro-verzió, csak backcompat módban |
Windows | Korlátlan | Korlátlan | Nincs | Van |
Szóval, nézzük végig a helyzetet. Az alapkonzolok esetében nincs meglepetés, azt hozzák amit várhatunk. Az Xbox One X már teljesíti a natív 4K-t, azonban csak 30fps mellett, míg az Xbox Series X ezt már 60fps-sel tudja, és elérhető a 120Hz-es mód is, igaz, kisebb felbontásban. Az Xbox Series S-en hasonló a helyzet, csak mindkét képfrissítés mellett kisebb felbontáson.
A helyzet ott válik érdekessé, hogy PS5-re nem készült natív verzió, az új konzol a PS4 Pro-változatot futtatja a visszafelé kompatibilitás segítségével, éppen ezért ugyanaz a felbontás és a képfrissítés is, legfeljebb arra számíthatunk, hogy ezt atomstabilan fogja tartani, és persze gyorsabban tölt majd be.
A Psychonauts 2 egyébként nem támogatja a HDR-t, így az Xbox Series-konzolokon ez csak azért érhető el, mert ott alkalmazza a Microsoft által rendszerszinten bevezetett Auto HDR lehetőséget.
Hogy miért nem készül natív PS5-ös verzió, és hogy ehhez képest miért jártak jobban az Xbox Series-konzolok, arra több magyarázat is lehet. Egyrészt a Double Fine továbbra is egy viszonylag kis stúdió, így elképzelhető, hogy nem tudtam ennyi platformmal egyszerre foglalkozni, Xboxon azonban jóval könnyebben áthidalhatók a generációk közti különbségek, és egyszerűbb olyan dolgokat betenni, mint a nagyobb felbontás és a jobb képfrissítés. A HDR-t pedig, ahogy fentebb említettük, már maga az operációs rendszer teszi hozzá.
Fontos megemlíteni azt is, hogy a Psychonauts 2 alapvetően közösségi finanszírozásból indult, ahol a fejlesztők csak a PS4-es, Xbox One-os és PC-s verzióra vállaltak kötelezettséget. Közben ráadásul a Microsoft megvásárolta a Double Fine-t, így az is elképzelhető, hogy a fejlesztők még ha szerettek volna, akkor sem csinálhattak natív PS5-ös változatot. De ne legyünk rosszindulatúak: simán lehet az is, hogy a játék megjelenése után a csapatnak már lesz ideje foglalkozni a PS5-tel is, így talán egy frissítés keretében megérkezhet a támogatás.