Ha valami miatt nem kell aggódnunk majd az Xbox Series X megjelenésekor, az a játékkínálat. Már az Xbox One X is elképesztő mennyiségű videojátékot képes elindítani, aminek egy igencsak jelentős része az Xbox 360-as generációból való, az új Series X viszont az új játékok mellett az összes One-on futó címet is támogatni fogja.
Magyarul, ha volt valaha Xbox készülékünk, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a megvásárolt játékaink megmaradnak. Ha pedig ez nem lenne így, új Xbox One vagy Series X tulajdonosként a Game Pass előfizetés segítségével azonnal egy kihasználhatatlanul nagy játékkönyvtárral lehetünk gazdagabbak, szóval tényleg nincs ok a „nincs rá játék” jelenségtől tartani.
Az Xbox.com-on megjelent új bejegyzés pedig el is magyarázza, hogy a Microsoft hogyan képzeli el a dolgot és milyen előnyökkel jár az, ha valaki régi játékot akar az új gépükön futtatni. Mert ebből lesz bőven.
Jason Ronald, az Xbox Series X programigazgatója szerint több ezer fejlesztő dolgozik a következő generációs játékokon, hogy kihasználják a Series X erejét, és 15 saját stúdiójuk. A céljuk az, hogy az Xbox konzolok történelmében még nem látott minőségű és mennyiségű exkluzívval startoljanak.
Viszont elkötelezettek a játékos örökségek megtartása mellett, hiszen ők maguk is játékosok. A kedvenc játékaink, haladásaink, teljesítmények, barátságok és közösségek generációkon átívelnek. Ez lebegett a fejlesztés első napjától kezdve a szemük előtt.
A 2015-ben elkezdett visszafelé kompatibilitási programmal kezdték el a dolgot, a Series X-szel pedig folytatják a hagyományt. A régi játékok futtatása önmagában kihívás egy teljesen más architektúrájú chipen, de ezen túlmenően is szeretnék a játékokat fejleszteni. Ehhez több, mint 100 000 tesztelés van a hátuk mögött, így több ezer játék már elérhető lesz a Series X startjánál. Sok fejlesztő már a Series X-et használja fő konzoljának, hogy biztosak legyenek a problémamentes váltásban. A megjelenésre szerintük 200 000 óra tesztidő lesz a hátuk mögött, ami reményeik szerint a játékkönyvtárunkat is lefedi majd, így biztosan gond nélkül válthatunk új konzolra.
- Ami várható, hogy minden egyes játék sokkal jobban fog futni, mint valaha korábban. A CPU, GPU és az SSD együttes erejének köszönhetően a töltési idő töredéke lesz a korábban megszokottnak. Ez már nagyban fogja javítani az élményt, de az FPS szám is stabilabb lesz, mint korábban.
- A régi játékok is kapnak HDR támogatást, ezt ráadásul a rendszer maga lesz képes előállítani, a fejlesztőknek nincs dolguk régi címeikkel és nem is fog a teljesítmény rovására menni. Még az első, 20 éves Xbox játékok is támogatni fogják ezt.
- A gyors visszatérés funkció itt is működni fog. Ez azt jelenti, hogy bárhol hagyjuk is abba a játékot, közben több más játék elindítása után is pontosan ugyanott folytathatjuk, ahol abbahagytuk, átmenet vagy töltési idő nélkül.
A fenti funkciók mindegyike automatikusan fog működni minden korábbi címnél.
- A kompatibilitási csapat számos régi címnél is duplázni tudja az FPS számot és akár a nagyobb felbontást is. Ami eddig 30 FPS-sel futott, az már 60-ra lesz képes, de a 60-ról is lehetséges lesz az ugrás 120-ra.
A fejlesztés tehát nem áll meg még a korábbi címek eseténél sem. Folyamatosan figyelik a közösség visszajelzéseit és igényeit, viszont, bár a technikai akadályokat le tudják küzdeni, a licencelési problémák miatt sincs könnyű dolguk, de mindent megtesznek, hogy tovább vihessük játékörökségünket.