IDC: Váratlanul alakult a mobilpiac a második negyedévben

Nagyot zuhant az Apple, és érdekes eredményt produkált a Huawei.

IDC: Váratlanul alakult a mobilpiac a második negyedévben

Az IDC legfrissebb beszámolója alapján aránylag nyugodtan alakult a második negyedév az okostelefonok piacán. Voltak természetesen meglepetések, vesztesek és nyertesek is, de a helycserék elmaradtak, az összesített eladások pedig lényegében hasonló szinten álltak meg, mint egy évvel korábban.

Az áprilistól júniusig tartó időszakban összesen 333,2 millió okostelefon talál gazdára, ami éppen egy nyolcassal kevesebb, mint a tavaly elért 341,2 milliós eredmény. A 2,3 százalékos csökkenés még viszonylag jónak is tekinthető, hiszen az elmúlt negyedévekben nem egyszer láttunk ennél rosszabb példát is. Az viszont már szépen lassan kijelenthető, hogy 2019-ban sem fog növekedni a mobilok forgalma, pedig ezt több elemző is belengette előzetesen. Az ázsiai országoknak a forgalma egyébként szépen növekedett, vannak olyan régiók, ahol nem lehet panasz az értékesítési mutatók alakulására, de néhány nagy régió visszahúzza a statisztikát. Kína és az Egyesült Államok például negatív mérleggel zárt. Az első negyedévhez képest pedig egyébként 6,5 százalékos növekedés történt.

A Samsung megingathatatlanul viszi továbbra is a prímet az okostelefonok szegmensében, ezúttal 75,5 millió eszköz eladásával zárt az első helyen. A vállalatnak sikerült fentebb tornásznia a tavalyi forgalmát 5,5 százalékkal, ami nem egy rossz eredmény. Miután 4 millió készülékkel többet értékesített, mint egy éve, 22,7 százalékos piaci részesedésre tett szert. Bár a Galaxy S10 jobban szerepel, mint a Galaxy S9 2018-ban, a valódi növekedést nem ez, hanem a költséghatékonyabb Galaxy A sorozat hozta meg a vállalatnak a jelentések szerint. A Samsung viszonylag jól reagált az igényekre, és még éppen időben észlelte, hogy át kell szabnia teljesen a középkategóriás kínálatát. A szükségletekre is jól érzett rá a cég, több sikermodellt is össze tudott hozni a Galaxy A termékvonalon.

Galéria megnyitása

A Huawei finoman szólva is szembeszélben teljesítette az elmúlt hónapokat, de a jelek szerint a vállalat sokkal jobban viseli a dolgot, mint ahogy azt sokan várták. A kínaiak nem közölték a negyedéves beszámolójukban, hogy mennyi mobilt adtak el, de nagyjából sejteni lehetett, hogy 59 milliós forgalmat bonyolítottak, és most az IDC is hasonló számmal, 58,7 millió eladott mobillal kalkulál. Az Egyesült Államok és Kína kereskedelmi háborújában sokat szenvedő Huawei esetében sokan arról beszéltek, hogy akár a felére is eshet a forgalma, ehhez képest viszont még növekedett is. Sőt mi több, a második negyedévben a toplistán szereplő cégek közül a Huawei tudott a legnagyobb mértékben (8%) erősödni. A hazájában új csúcsra ért az alakulat, egészen döbbenetes, 62 százalékos volt a piaci részesedése 36,4 millió leszállított eszközt követően. A P30 és a P30 Pro csúcsmodellek rajtja is kiválóan sikerült, a Honorok is nagyon jól futottak, és ennek eredményeként már jóval közelebb van a cég a piacvezető helyhez, mint amennyivel megelőzi a harmadik helyen tanyázó Apple-t.

Galéria megnyitása

A cupertinói alakulat számára nehéz időszak ez, mélyponton van az iPhone-ok forgalma, és más területekről kell kompenzálnia a mobilok miatt kieső bevételt. Ezt a feladatot ugyan a legutóbbi pénzügyi adatok szerint még megoldotta az Apple, de azt nem tudjuk, hogy az eladások csökkenését miként tudja majd megállítani. A második negyedév elképesztő, 18,2 százalékos visszaesést eredményezett az IDC számításai szerint. Hivatalos adatot az értékesítéseiről nem közöl már a cég, de az elemzők számításai szerint „mindössze” 33,8 millió iPhone fogyott, míg egy éve ez a szám még a 41 milliót is meghaladta. A cupertinóiak egyébként próbálkoznak helyenként árkorrekcióval és más értékesítési lehetőségekkel, de a jelek szerint semmi nem akar változást hozni a tavaly indult visszaesésben. Gyakorlatilag csak egy hajszállal (1,5 millió eszköz) tudta megelőzni a Xiaomit az egykor stabilan másodikként szereplő Apple.

Galéria megnyitása

A Xiaomi a saját hazájában nem zárt jó negyedévet, de Indiában továbbra is remekel a vállalat. De ez csak arra volt elegendő, hogy nagyjából megismételje a tavalyi eredményét, hiszen egy évvel ezelőtt 32,4 millió mobilon adott túl, most pedig 32,3 milliós példányszámmal zárta a vizsgált időszakot. Persze mivel a piac zsugorodott ez is elegendő volt ahhoz, hogy 0,2 százalékkal nagyobb részesedést tudjon elérni, 9,7%-ot tudhat magáénak a teljes szegmensből. A Xiaomi jobbnál jobb ajánlatokkal áll elő, elképesztően agresszívan árazza az új Redmi modelleket, és ennek köszönhetően van ott az első öt gyártó listáján. A vállalat szinte havonta rukkol elő újabbnál újabb sikerkonstrukciókkal, szóval egyelőre nem kell attól tartania, hogy hátrébb csúszna a listán.

Galéria megnyitása

A Top 5-ben az Oppo zárja a sort, aki a Xiaomihoz hasonlóan, lényegében megtartotta a 2018-as eredményét, hiszen míg egy évvel korábban 29,4 millió okostelefont volt képes értékesíteni, addig most 29,5 millió eszköz eladásával abszolválta a második negyedévet. Kínából és Indiából jött össze az Oppo értékesítéseinek a háromnegyed, a többi pedig más régiókból. Az IDC elmondása alapján az Oppo A9 és az Oppo K3 nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ilyen jól szerepeljen az áprilistól júniusig tartó időszakban a vállalat, és a „618” online vásárlási fesztivál alkalmával is rengeteg mobilt volt képes értékesíteni a második negyedév alatt.

Galéria megnyitása

Az egyéb kategóriára is érdemes még kitérni, ide sorol be az IDC minden gyártót, aki lecsúszik az ötfős toplistáról. Ezek a vállalatok 8 százalékkal alacsonyabb forgalmat hoztak össze, mint egy évvel korábban, szóval ismét zsugorodott a piaci részesedésük, erősödött az élmezőny. Ez a tendencia nagyon kellemetlen helyzetbe hozza a kisebb cégeket, akiknek így egyre nehezebb az érvényesülés. Már a komplett mobilpiac forgalmának a 69 százaléka az első 5 vállalatnak a kezében van, ami egészen brutálisan hangzik, a top10 pedig 87 százalékot menedzsel, szóval azok a cégek, akik kívül vannak a legnagyobb tíz gyártón, mindössze 13 százalékon osztoznak, ami jelen helyzetben alig több mint 43 millió eladott készüléket jelent.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap