Egyszerre szeretné a Huawei a dolgozóit és a felhasználóit is óvni, és éppen ezért több szükségintézkedés alkalmazásáról határozott az elmúlt néhány napban. A felhasználók számára kettő érdekes dolog van, amire oda kell figyelni.
A kínai alakulat úgy döntött, hogy kiterjeszti a garanciát olyan masináknál, amiknek mostanában járt volna a jótállási ideje. Egészen pontosan arról van szó, hogy az elkövetkezendő hetekben minden meg fogja tartani a garanciális idejét, függetlenül attól, hogy mi szerepel hivatalosan az érintett szerkezet jótállási jegyére írva, nyomtatva. Egészen pontosan azok az eszközök érintettek ebben a döntésben, amiknek március 15-ét követően járt volna le a garanciája (június 14-ig bezárólag). Jelen állás szerint ezeknek a felhasználóknak június 15-ig nem kell aggódnia, mert továbbra is élvezhetik a garanciát a megszokott feltételek mellett.
Külön elmondta a vállalat, hogy nemcsak okostelefonokra kell itt gondolni, hanem a személyi számítógépeket, a táblagépeket, a viselhető kiegészítőket (audio eszközök, okosórák, fitneszkarperecek), és még a hálózati berendezéseket is érinti a garanciális támogatás kitolása.
A Huawei tisztában van azzal, hogy ezzel az intézkedéssel extra terhet tesz a dolgozóinak a vállára, hiszen adott esetben olyan termékeknek a javításával is kell majd foglalkozniuk, amikre egyébként nem vonatkozna már a jótállás. De annak érdekében is lépéseket tesz, hogy a munkavállalók kevesebb fenyegetésnek legyenek kitéve.
Minden készüléket alapos fertőtlenítésnek és tisztításnak vet majd alá akkor is, amikor azok bekerülnek a szervizbe, és akkor is, amikor kikerülnek onnan. Ennek köszönhetően a felhasználók sem lesznek vírusfenyegetésnek kitéve, sterilen fogják visszakapni a Huawei-re bízott szerkezeteket. A vállalat tényleg mindenre ügyel, és véletlenül sem szeretné, ha a munkavállalói elkapnák a koronavírust egy óvatlan pillanatban egy véletlenből kifolyólag. Kevesen tudják, hogy a fertőzés fém felületen 3 napig is képes életben maradni. És bizony a Huawei masinái sok esetben készülnek fémet is tartalmazó, kiemelkedő minőségű burkolattal.
Bevezeti továbbá a Huawei az ingyenes háztól-házig szolgáltatást is a második negyedévtől kezdődően. Ez semmilyen anyagi teherrel nem jár majd a felhasználók szempontjából, és a maximális biztonságot szolgálja. Legyen szó bármilyen garanciális problémáról, a kínaiak önköltségükön küldenek a meghibásodott, javításra szoruló készülékért futárt, aki el és vissza is szállítja az érintett portékát. Ami természetesen a fertőtlenítésen is átesik majd a folyamat során.
Zárásul még annyit elmondott a Huawei, hogy abban az esetben, ha valaki úgy dönt, hogy személyesen beviszi a készülékét a vállalat bármely hivatalos szervizközpontjába, ingyenesen fertőtlenítettheti. A fertőtlenítés a működésre semmilyen negatív hatással nincs, de azt pontosan nem részletezte a vállalat, hogy milyen eljárást használ. (Korábban már más gyártók is elmondták, hogy lehetőséget nyújtanak a készülékek fertőtlenítésére.)