Hogy fut a Resident Evil Village az új konzolokon?

Elérhető a ray-tracing, a kérdés, hogy érdemes-e bekapcsolni?

Hogy fut a Resident Evil Village az új konzolokon?

Hamarosan teszttel is jelentkezünk az új Resident Evil Village-ről, azonban a demó alapján a Digital Foundry már elvégezte a saját méréseit az új konzolokon, így kiderült, hogy körülbelül mire számíthatunk a játéktól. Az anyag a saját fejlesztésű RE Engine új változatán fut, ami már támogatja a ray-tracinget, ráadásul ez elérhető a gyengébb, Xbox Series S konzolon is.

De először nézzük a drágább gépeket. A ray-tracinget bekapcsolva a PS5 és az Xbox Series X is újraépítéses technológiával rakja ki a végső 4K-s képet, ami mellé igyekszik tartani a 60fps-t. Ez a demóban fellelhető területeken többnyire mindkét konzolnak sikerül is, kisebb megingásokat lehet tapasztalni, és az mondható el, hogy egy-egy kivételes helyzetben a PS5 körülbelül 10%-kal teljesít rosszabbul, de összességében fej-fej mellett van a két masina.

Az Xbox Series S már más tészta. Örömteli tény, hogy ezúttal a kisebbik Xboxból sem maradt ki a sugárkövetés, azonban itt már be kell érnünk 30-40fps között ingázó képfrissítéssel. Természetesen sokak számára ez még mindig vállalható konzolon, és cserébe a képminőségben sem kell nagy áldozatot hozni, itt ugyanis újraépített 1440p-ben renderel a játék.

A kérdés, hogy egyáltalán érdemes-e bármelyik konzolon is bekapcsolni a sugárkövetést?

A Resident Evil Village ugyanis egy viszonylag alacsony felbontású tükröződéses effektet tud kihozni ebből, valamint a bevilágítás esetében leváltja az alap SSAO-t. A különbség természetesen észrevehető, de nem hatalmas az eltérés, a grafika ugyanis enélkül is kiváló, és sugárkövetés nélkül a PS5 és az Xbox Series X is natív 4K-ban tükörsima 60fps-sel renderel. Ray-tracing nélkül az Xbox Series S is natívra váltja az 1440p-s felbontását, és a képfrissítés is felmegy 60fps-re.

Fontos megemlíteni, hogy a demóban elérhető területek nem feltétlenül reprezentálják a játék későbbi részeit, ahol a nagyobb, komplexebb területeknél még lehetnek meglepetések a képfrissítést illetően, habár a várakozások szerint a két drágább fogja tudni tartani a 60fps-t kikapcsolt sugárkövetéssel. A kérdés, hogy a GPU erőben és memóriában visszafogott Xbox Series S miként bírja majd a gyűrődést.

Morimasas Sato, a játék direktora elmondta, hogy komolyan optimalizáltak minden konzolra, így az előző generáció tulajdonosainak sem kell aggódni amiatt, hogy esetleg egy megvágott élményt kapnak, azonban elmondása szerint a PS5 hihetetlen lehetőségeket tartogat magában, és olyan könnyen ki lehet használni az erejét, amit korábban ő személy szerint még nem tapasztalt.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap