Az Nvidia egy új, meglehetősen érdekes funkció bevezetésére készülhet, legalábbis erre utal az a tény, hogy a legutóbbi GeForce driver fedélzetén találtak néhány érdekes funkciót. A TrueHDR névre keresztelt profil, ami a driver kódjában lapul, a jelek szerint arra ad lehetőséget, hogy a HDR támogatás nélküli játékokat ütőképes HDR támogatással vértezzük fel, ami több szempontból is hasznos. Ez a szolgáltatás valós időben, a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekre támaszkodva működik majd, vagyis szükség lesz a Tensor magok segítségére is. Ebből fakadóan az új funkció csak és kizárólag GeForce RTX sorozatú videokártyákon működik majd, GTX és GT sorozatú termékeken nem.
A játékokat célzó SDR->HDR konvertáló funkció érkezése igazából várható volt, hiszen az Nvidia nemrégiben rukkolt elő a hasonló funkcionalitást kínáló RTX Video HDR szolgáltatással, amelynek feladata, hogy az SDR, azaz normál dinamikatartományú videókból HDR, azaz magas dinamikatartományú tartalmakat generáljon, mindezt valós időben, a GeForce RTX sorozat Tensor magjaira támaszkodva.
A játékokat célzó SDR-HDR konverziós eszköz érkezése több szempontból is jó hír lehet. A HDR támogatással rendelkező címekből még mindig nem lehet Dunát rekeszteni, ennek oka pedig prózai: egyszerűen túl sok erőforrást igényel a technológia implementálása a játékok esetében, ezt pedig nem minden esetben vállalják be a játékfejlesztők. Amennyiben mégis bevállalják, sokszor hagy kívánnivalót maga után az implementáció, ugyanis a felhasználói vizuális élmény finoman szólva sem az igazi, gondoljunk csak a Starfield-re. A másik probléma, hogy egyelőre a monitorok szegmensében sincs túl sok olyan modell, amelyek normális HDR támogatást kínálnának, egyszerűen azért, mert a fényerősség maximális értéke egyszerűen kevés ehhez, illetve esetenként a Local Dimming funkció is hiányzik. Utóbbin persze nem igazán tud segíteni az új funkció, viszont a játékfejlesztők válláról leveheti a terhet, hiszen valós időben, az AI erejével varázsolhat HDR vizuális élményt a klasszikus SDR játékokba.
A funkció a jelek szerint még nincs készen, ezért sem jelentették be hivatalosan, de a NexusMods virtuális hasábjain keresztül egy ismert modder készített már hozzá alkalmazást, amivel kipróbálható az újítás. Mivel ez nem egy hivatalos szoftver, egyelőre érdemes távolságtartóan kezelni, de akit érdekel, innen töltheti le az NvTrueGHDR.exe fájlt. A HDR funkciót kínáló szoftvert egy ismert modder, „emoose” készítette, állítása szerint DirectX 9-es, DirectX 10-es, DirectX 11-es, illetve DirectX 12-es játékok alatt egyaránt működhet, valamint az OpenGL és a Vulkan API-ra támaszkodó játékoknak sem kell majd lemondaniuk róla, de ez még megerősítést igényel. A Reddit felhasználók eddigi visszajelzései alapján az újítás jobb vizuális élményt nyújt, mint a Windows AutoHDR funkciója, teljesítményigénye azonban az adott játéktól függ.
Az újítást remélhetőleg hamarosan bejelentik hivatalosan is, így kiderül, pontosan milyen felhasználói élményre számíthatunk vele kapcsolatban, valamint az is, pontosan mely játékok alatt érdemes bevetni. A jelenlegi mod használatához az 551.23-as vagy frissebb GeForce driverre és Windows 11-es operációs rendszerre van szükség. A modot mindenki csak saját felelősségére próbálja ki. A Guru3D fórumán összehasonlítást is találnak az érdeklődők a háromféle üzemmód között (SDR, Nvidia HDR, Windows AutoHDR)