Shop menü

GYENGÉBBEN TELJESÍTETT A PS5 AZ ÜNNEPI IDŐSZAK ALATT, TOVÁBBRA IS SÚJTJA A HIÁNY A SONYT

Nem tudta hozni az új konzol a PS4 első éves teljesítményét.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Gyengébben teljesített a PS5 az ünnepi időszak alatt, továbbra is sújtja a hiány a Sonyt

A Sony közzétette a harmadik üzleti negyedévre vonatkozó beszámolóját, ami december 31-én zárult le, és megvilágít néhány érdekességet. A PlayStation-részleget is magában foglaló Game & Network Services részleg 7,1 milliárd dolláros forgalmat generált az ünnepi időszakot is magában foglaló 3 hónapban, ami kevesebb az egy évvel korábbi 7,7 milliárd dollárnál.

A legfontosabb ok, hogy a Sony kevesebb konzolt és kiegészítőt tudott eladni, mint egy évvel korábban. Akkor egy viszonylag nagyobb készlettel tudott támadni a PS5 a megjelenését követően, azonban hiába telt el egy év, a gyártás továbbra sem futott fel eléggé. Beszédes, hogy a PS4-gyel összehasonlítva leginkább az utolsó harmadban maradt el a PS5, tehát míg ott az első év végére láthatóan kezdett enyhülni a hiány, addig a PS5 esetében ez nem történt meg.

Ennek megfelelően december 31-ig 17,3 millió PS5 kelt el, míg ugyanennyi idő alatt az első évben a PS4 többet, pontosan 20,2 milliót tudott abszolválni.

A Sony módosított is a várakozásokon: eddig 22,6 milliót terveztek leszállítani március 31-ig, vagyis az üzleti év végéig, most már azonban csak 19,3 millióval terveznek. 

Játékeladásokban is csökkenés mutatkozott: az ünnepi negyedévben 92,7 milliót játékot értékesítettek PS4-en és PS5-ön, amiből 11,3 millió volt belsős fejlesztésű cím. Ezzen szemben egy évvel korábban 104,2 millió eladott játék volt, amibl 19 millió volt first party. Ez persze nem annyira meglepő, hiszen akkor a PS5 megjelenése mellé számos first party játék érkezett, mint a Demon's Souls, a Marvel's Spider-man Miles Morales, vagy a Sackboy.

A PlayStation Plus előfizetői tábora viszont már 48 milliósra növekedett (600 ezerrel több, mint egy éve), a PlayStation Network havi aktív játékosszámának csúcsa pedig 111 millió volt. Végső soron a Game & Network Services az üzleti év első háromnegyedében 18,3 milliárd dolláros forgalommal zárt, ami 5%-os emelkedésnek számít, az üzemi eredmény pedig 2,3 milliárd dollár lett, ami viszont 17%-os csökkenés.

A Sony közölte, hogy a lemezmeghajtóval ellátott PS5 konzolt már profittal tudja eladni, ami a megjelenéskor még nem így volt, és hogy 2016 márciusáig legalább 10 szolgáltatásalapú játékot tervez megjelentetni. A Bungie felvásárlása ezért is volt fontos: a stúdió nagy tapasztalatokkal rendelkezik a GaaS-jellegű játékokban, és ezeket a tapasztalatokat át tudja majd adni a PlayStation-családon belül.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére