Ahogy a P.T. végén kiderült, Hideo Kojima együtt dolgozott (volna) a neves hollywoodi filmrendező és író Guillermo del Toróval a Silent Hills elkészítésén. A két úriember elmondása szerint kiváló koncepciót alakítottak ki, ami egy csapásra vissza tette volna az egykor szebb napokat megélt sorozatot a játékvilág térképére, ráadásul még Norman Reedust is sikerült megnyerni az projekthez.
Miután a Konami elküldte Kojimát és feloszlatta a csapatát, Guillermo del Toro úgy nyilatkozott, hogy nem valószínű, hogy valaha ismét játékfejlesztésre adja a fejét, elvégre nem ez volt az első próbálkozása, ami végül rajta kívülálló okok miatt bedőlt. A Death Stranding legutóbbi előzetesében azonban feltűnt egy róla mintázott karakter, azt pedig már az első trailer óta tudjuk, hogy itt is Norman Reedus alakítja a főszereplőt. Szóval lehet, hogy a trió ismét összeállt?
Nos, a helyzet az, hogy del Toro szerint nem. A rendező ma megerősítette, hogy kreatív értelemben semmilyen módon nem működik közre a játék elkészítésében, kizárólag színészként. A Death Stranding ötlete teljesen Kojima fejéből pattant ki, a koncepció kizárólag az övé.
"Kojima-san felhívott, és azt mondta, hogy szeretné, ha egy karakter lennék a játékban. Elmondta az ötleteit a játékkal kapcsolatban, hogy megértsem a karakterem motivációját és hátterét, de ezen kívül semmilyen módon nem működöm közre" - mondta del Toro, majd hozzátette: "Ez teljesen Kojima-san játéka, és úgy gondolom, hogy fantasztikus lesz. De én csak egy bábú vagyok a kezei között. A szerepem kimerül annyiban, hogy támogatom az ötleteit és hosszú órákig állok a kamerák előtt, hogy beszkenneljenek".
Del Toro egyébként elárulta, hogy olyan részletességű szkennelési eljárást használnak, amilyet még a filmes világban sem szokás. Elmondása szerint háromszor annyi kamerát vetettek be, mint amennyit a hasonló részletességű modelleknél egyébként szoktak, és egyetlen színész szkennelése körülbelül hét órát vesz igénybe.