Godus - egy műfaj újjászületése?

Újjászületik az istenszim műfaj? Peter Molyneux szerint mindenképp. A Godus hatalmas világa Jupiter méretű lesz.

Godus - egy műfaj újjászületése?

Nemrég mutattunk be rengeteg screenshotot és két előzetest a 22 Cans készülőben lévő játékából, a Godusból. A Eurogamernek adott interjújában a 22 Cans főnöke, és az istenszim műfaj atyja, Peter Molyneux beszélt a játékról.

"Az egész sztori kb. három évvel ezelőtt kezdődött, amikor láttam, hogy olyan dolgok jönnek ki, mint a FarmVille, a CityVille és a többi, és ezeket istenjátékként jellemezték. Egyfajta gyerekes düh fogott el. Nem azt mondom, hogy ez volt az egyetlen ok, ami miatt otthagytam a Microsoftot, de ott volt a lehetőség, hogy elmondhassam, hogy azok nem istenjátékok, mert azok számomra teljesen mások, és nem lenne nagyszerű újrateremteni az egész műfajt?

A rövid demóból persze az még nem derült ki, hogy a Godus valóban újrateremti-e a műfajt. Két karakterrel kezdünk a semmi közepén, és innentől kezdve a játék csak kevés útmutatást ad, így az első pár percet szabad kísérletezéssel tölthetjük, próbálgathatjuk isteni erőinket, melyek az elején még korlátozottak. A talajra kattintva kis mértékben terrafromálhatjuk a világot, és minden tettünknek következménye lesz: ha kivágunk egy fát, megváltozik a hely ökológiája, ha arrébtoljuk a tengerpartot, az hatással lesz a víz áramlására. A karaktereket betehetjük egy kunyhóba, ahol szaporodni kezdenek, és innentől kezdve lehetségessé válik, hogy egész birodalmat építsünk követőinkből, akik segítenek benépesíteni és civilizálni a vadont, és innentől kezdve válhat nagyobb léptékűvé a játék.

"Sok játékban amit készítettem, vegyük pl. a Populoust vagy a Dungeon Keepert, felmerül a kérdés, miért csinálom ezt? Miért játszom tovább? Ez az a pont, ahol nagyobb motivációra van szükség, ha úgy tetszik a Curiosity-ban az motivált, hogy mi van a kocka belsejében. A hosszú távú motiváció itt az emberek lassú civilizálása. A primitív korokból átvisszük őket a bronzkorba egészen az űrkorszakig. És ez a sok kis falucska, ezek az ártatlan kis helyek maguktól fognak fejlődni. Autókkal fognak járni, és felhőkarcolóik lesznek. Az alapok, hogy embereinket Ádámtól és Évától eljuttassuk napjainkig izgalmasak lesznek, és az utazás sok órát igénybe vesz majd, sőt, biztos, hogy napokat, heteket, és talán hónapokat is."

A Curiosity nemcsak kísérlet volt, hanem egyben arra is szolgált, hogy leteszteljék a technológiát, melyet a Godusban fognak használni. A játékban a többiekkel együtt ugyanazon a világon osztozunk majd, amely hatalmas méretű lesz, Molyneux szerint akkora, mint a Jupiter, és több ezer évig tart majd végigscrollozni. Molyneux elismerte, hogy volt benne egy gyerekes vágy, hogy lefőzze a Minecraft világát, amely jelenleg akkora, mint a Neptunusz.

A világban lesz egy sarkunk, ahonnan aztán terjeszkedni kezdhetünk, és ha mégis belefutnánk egy másik játékosba, figyelmen kívül hagyhatjuk, vagy kihívhatjuk egy multiplayer csatára, és akkor a Godus sima valós idejű stratégiai játékká válik. Eldönthetjük, mit viszünk magunkkal a csatába, ha pl. komoly fegyverzettel rendelkezünk, és ellenfelünk még a kőkorszakban jár, akkor elég pár követőt vinnünk. Lesz lehetőség hadizsákmányt is szerezni, és hazahozni, hogy tovább építgethessük kis civilizációnkat.

A Godus szeptemberben érkezik Steam Greenlightra, és lesz mobil és táblagépes verziója is, ezek mind össze lesznek kötve, így ugyanabban a világban játszhatunk minden platformról. Felmerülhet a kérdés, mi lesz a Godus világából hosszú távon? Békésen élnek majd egymás mellett az emberek, vagy elszennyezik a bolygót? Molyneux optimista ezzel kapcsolatban.

"Nos ez az, ami olyan lenyűgöző a mai technológiában. Mi történik, ha mindenkit összekapcsolunk? Amikor ketten összetalálkoznak, akkor dől el, hogy megengedik-e a másiknak, hogy a földjükre lépjen. Ez lesz az, ami lenyűgözővé teszi az egészet. Alapvetően jó emberek vagyunk? Az én jóslatom az, hogy nem lesznek háborúk, mert túl barátságosak vagyunk ehhez. Illúzió, hogy gonoszak vagyunk. Mindenki összejön majd, és megölelik egymást."

Molyneux szerint béke lesz. Fussunk!

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward