GIF-ek keresésére és megosztására gyúr a Google

A vállalat felvásárolt egy olyan piaci szereplőt, aki direkt a GIF-ekre specializálódott, és minden bizonnyal sok tapasztalattal rendelkezik ezen a területen.

GIF-ek keresésére és megosztására gyúr a Google

A Google képkeresője az elmúlt időszakban nem igazán fejlődött, sőt mi több, inkább visszafelé haladt azzal, hogy a vállalat engedett a Getty Images nyomásának, és eltávolította a felületről a „Kép megtekintése” gombot. Most azonban már újra előre tekint a vállalat, és olyan fejlesztésbe vág, amivel trendivé tehető a Google Képek. Jöhetnek a GIF-ek!

A Google bejelentette, hogy felvásárolja a Tenort, és a startup technológiáit felhasználva fogja hatékonyabbá tenni a saját szolgáltatását. A Google Képek régóta lehetőséget biztosít arra, hogy animált tartalmakat kutasson fel vele a felhasználó. A mostani GIF-mániát bőven megelőzve nyújtott ilyen funkciót a Google, azonban ez egyáltalán nem olyan könnyedén használható, mint a Tenor, ráadásul a találatok is bőven hagynak maguk után kívánnivalót. A Tenor által alkalmazott eljárásokkal sokkal relevánsabb animált tartalmakat kapnak az emberek. A GIF-ek terén nagy segítséget jelenthet a Google-nek a frissen felvásárolt cég, és nemcsak a keresésre kell itt gondolni, hanem akár más termékekre is, amik mozgó képeket használnak. Említést tesz a vállalat a Gboard billentyűzetről is, aminek van GIF-es felülete.

Galéria megnyitása

A vállalat arról nem beszélt, hogy milyen konkrét változtatások jöhetnek, de például az valószínűsíthető, hogy sokkal egyszerűbben el lehet majd érni a GIF-keresőt, mint most. Jelenleg a Google Képeknél úgy lehet animációk után kutatni, hogy meg kell nyitni az „Eszközök” menüpontot a keresősáv alatt, le kell nyitni a „Típus” fület, és itt az „Animált” opcióra kell bökni. És egészen addig egyik GIF sem indul el, ameddig nem érinti meg a felhasználó, tehát nincs előnézet. Ez például kapásból olyan dolog, ami eléggé hosszadalmassá teszi a megfelelő animáció megtalálását – persze a rendszerigényt és az adatforgalmat kíméli, de jóformán nincs olyan népszerűbb GIF-kereső, ami így működne.

A Tenor felvásárlása látszólag nem tűnik nagy akvizíciónak, ugyanakkor érdemes megnézni a GIF-ekre szakosodott szolgáltatás eredményeit. A 2014-ben alapított cég olyan partnerekkel rendelkezik, mint az Apple, a Facebook, a Twitter, a Microsoft és persze mások mellett a Google. A hivatalos honlapon található adatok szerint a regisztrált felhasználók száma meghaladja a 300 milliót, és havonta több mint 12 milliárd keresést indítanak a különböző felületeken az emberek. A Tenor ott van minden fontos platformon, és tavaly a legnagyobb népszerűségnek örvendő GIF-kereső szerepét töltötte be. Folyamatosan próbálja a lehető legtöbb módon terjeszteni az animációkat, például reklám célra is használja ezeket, a Dunkin’ Donuts kampányért mobilos marketinggel kapcsolatos díjat is nyert a Mobil Világkongresszuson. A felek nem hozták nyilvánosságra, hogy mekkora összeget fizet a Google, de biztosak lehetünk benne, hogy nem elhanyagolható ára volt a startupnak.

A Tenort a jelenlegi tervek szerint nem kebelezi be a Google. A startup továbbra is önállóan, külön márkaként működhet tovább, de az anyagiakkal valószínűleg már kevésbé kell majd foglalkoznia. A Google azon lesz, hogy befektessen a Tenor technológiájába, annak fejlesztésébe, valamint megerősítse kapcsolatot az API partnerek és a tartalmakkal szolgálók között. És persze ezzel párhuzamosan felhasználja a startup által kidolgozott eljárásokat a saját termékeiben.

A vállalat azt reméli, hogy a GIF-kereső fejlesztésével jelentősen meg lehet majd növelni a Google Képek forgalmát, ami valószínűleg össze is jöhet, ha tényleg sikerül megfelelő mederbe terelni a szolgáltatást. Jelenleg ezt a felületet nagyon kevesen használják erre a célra, szóval nem lesz egyszerű a szakemberek feladata, de mivel a Google-ről van szó, semmi kétségünk nincs afelől, hogy mindent megtesz majd a sikerért. Meglehet, hogy a Google I/O alkalmával szó esik majd a mostani felvásárlásról, és kiderülhet, hogy pontosan milyen változásokra kell számítani.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward