Shop menü

GEFORCE MX 150: PASCAL ALAPÚ MOBIL VGA A BELÉPŐSZINTRE

Az Nvidia ma indította hódító útjára legújabb mobil videokártyáját, amelynek egyes technikai paramétereit még homály fedi, de a lényeg már tudható.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
GeForce MX 150: Pascal alapú mobil VGA a belépőszintre

Az Nvidia ma egy új mobil videokártyát mutatott be, ami az abszolút belépőszintet veszi célba, így főként a processzorba integrált iGPU kiváltására lesz jó. A GeForce MX 150-es modell pontos technikai paramétereiről egyelőre nem rántotta le a leplet a gyártó, de ha megkapargatjuk egy picit a felszínt, elég sok részletet lehet kideríteni.

Galéria megnyitása

A GeForce MX 150 alapját egy GP108-as típusú, Pascal architektúra köré épülő, 16 nm-es csíkszélességgel legyártott grafikus processzor adja, ami a nemrégiben piacra dobott belépőszintű asztali videokártyáról, a GeForce GT 1030-as modellről már ismerős lehet. A hivatalos tájékoztatás szerint az új videokártya a GeForce 940 MX és a GeForce 930 helyét veheti át a piacon, fedélzeti memóriaként pedig GDDR5-ös chipeket használ.

Teljesítmény terén beszédes adat, hogy a GeForce MX 150 nagyjából 33%-kal gyorsabb, mint egy tipikus, GM108 alapú GeForce 940MX videokártya. Ez a kijelentés érdekes, hiszen a jelenlegi adatok szerint az MX150 is 384 CUDA magot tartalmaz, mint egy tipikus 940MX videokártya, valamint memória-sávszélesség terén is hasonló lehetőségekkel gazdálkodhat, hiszen 64-bites memória-adatsínre támaszkodik. A teljesítményelőny tehát kis részben a Pascal architektúrához kapcsolódó újításoknak, nagyobb részben pedig a csíkszélesség-váltásból fakadó előnyöknek köszönhető, utóbbiak miatt ugyanis magasabb GPU órajeleket lehet megcélozni. A renderelő egységek terén van egy kis bizonytalanság, hogy azokból most 8 vagy 16 van-e, de a 64-bites memória-adatsínből és az Nvidia Pascal architektúrájának sajátosságaiból kiindulva sokkal nagyobb az esély, hogy aktív 8 RoP van.

Galéria megnyitása

A GeForce MX150 igazából az első generációs Maxwell alapú 930M/940M videokártyákhoz képest lesz komolyabb előrelépés, azok ugyanis még nem rendelkeztek DirectX Feature Level 12_1, illetve HDMI 2.0 támogatással sem, valamint az új színtömörítő technológiában rejlő lehetőségeket sem aknázhatták még ki, ami pedig elég hasznos ilyen kis sávszélesség mellett. Persze a GeForce MX150 így sem egy gamereknek szánt videokártya, ám elődeinél sokkal kellemesebb, kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújthat a különböző feladatok alatt, legyen szó multimédiás munkáról vagy éppen alkalmi játékról.

Ahogy az elődei, úgy a GeForce MX150 is főként „U” sorozatú Intel processzorok mellett kaphat helyet, jellemzően vékony noteszgépekben, de egyéb konfigurációkban is feltűnhet a nem is oly távoli jövőben. Mivel a Computex 2017 már csak karnyújtásnyira van, elég nagy rá az esély, hogy ott is találkozhatunk néhány GeForce MX150 alapú megoldással.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére