Shop menü

FURCSASÁGOK TÖRTÉNNEK XBOXON A BETHESDA-JÁTÉKOK 60FPS-RE TUNINGOLÁSAKOR

Egyelőre nincs pontos magyarázat arra, hogy miért történik ez, de érdekes jelenségről van szó.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Furcsaságok történnek Xboxon a Bethesda-játékok 60fps-re tuningolásakor

Történetünk ott kezdődik, hogy a Microsoft már nem csak olyan dolgokat tud rendszerszinten rákényszeríteni a régebbi játékokra, mint a HDR, a jobb anizotróp szűrés, az élsimítás, vagy esetleg a magasabb felbontás, hanem van lehetőség a képfrissítést is 60fps-re tornázni bizonyos címek esetében.

Ez az Xbox Sereies-konzolok új, FPS Boost nevű funkciója, és ugyan egyelőre nem minden játéknál működik, de a lista folyamatosan bővül. Most például az Xbox Game Pass rendszerébe bekerült régebbi Bethesda-játékok közül öt darab esetében lehet bekapcsolni a turbósítást, ezek a következők:

  • Prey
  • Dishonored
  • Fallout 4
  • Fallout 76
  • The Elder Scrolls V: Skyrim

Azonban a felhasználók egy érdekes jelenségre lettek figyelmesek. Azon játékok esetében, melyek korábban kaptak frissítést Xbox One X-re, az FPS Boost bekapcsolása után az új konzol nem ezt a verziót veszi alapul, hanem visszavált az Xbox One S-es változatra. Ez tehát alacsonyabb felbontást és adott esetben rosszabb grafikát is jelenthet, viszont cserébe megvan a 60fps.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Xbox Series X-en a Fallout 4 és a Fallout 76 a natív 2160p és 1800p helyett 1080p-ben fut. A Prey marad 1440p-ben, a Dishonored pedig sosem kapott frissítést Xbox One X-re, így az eleve csak 1080p-ben tud futni.

Mielőtt továbbmegyünk, fontos tudni, hogy ezek a játékok a visszafelé-kompatibilitás segítségével futnak, tehát nem kaptak olyan frissítést, amivel tulajdonképpen "natívan" működnének az új Xboxokon, mint ahogy a 30-ról 60fps-re turbózást sem patch útján kapták meg ezek a játékok, hanem az Xbox rendszere különböző trükkök segítségével kívülről oldja meg a kényszerítést.

Jelen esetben számunkra a két Fallout-játék a legérdekesebb, azon belül is azonban érdemes lehet a Fallout 4-et vizsgálni, ugyanis az natív 4K helyett csak 1080p-ben fut ha bekapcsoljuk az FPS Boostot.

Az rögtön gyanús lehet, hogy ekkora felbontásbeli visszaesés indokolatlan lenne az Xbox Series X hardverén ahhoz, hogy egy előző generációs játék 30 helyett 60fps-sel fusson. És ez a gyanúnk beigazolódhat viszonylag hamar, ugyanis a Fallout 4-en belül letölthetők bizonyos modok a konzolos verzióhoz is, és ezek között találunk egy olyan modot, amelyik 4K-s felbontást, 60fps-es limitet és a PC-s ultrának megfelelő grafikai opciókat állít be a játékban, és az Xbox Series X gond nélkül megbirkózik vele.

De ha valamiért irtózunk a modoktól, akkor a felhasználók felfedeztek egy érdekes trükköt. Konkrétan azt kell csinálni, hogy be kell zárni a Fallout 4-et, az operációs rendszer játékhoz kapcsolódó menüjében ki kell kapcsolni az FPS Boostot, majd újra el kell indítani a játékot és betölteni egy mentést. Ezután vissza kell lépni az operációs rendszerbe (nem bezárni a játékot) és elindítani egy másik játékot, ami így azt eredményezi, hogy a konzol hibernálja a Fallout 4-et. Ezt követően visszakapcsolhatjuk az FPS Boostot, és visszatérhetünk a Fallout 4-hez, ami a gyors folytatással elindul, azonban ilyenkor már megmarad a 4K-s felbontás, és megkapjuk a 60fps-t is.

Úgy tűnik tehát, hogy habár az FPS Boost elképesztően hasznos, és hihetetlenül jó lenne, ha minél több olyan, korábban csak 30fps-re képes konzolos játékot lehetne 60fps-sel futtatni, ahol már nem számíthatunk arra, hogy valaha is érkezik egy natív patch az új konzolokra, azonban láthatóan egyelőre még akadnak kisebb-nagyobb hiányosságai a rendszernek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére