Furcsa átvezetőkkel oldja meg a töltést az Outriders, de ennek megvan az oka

A készítők elmagyarázták a demóban fellelhető, sokszor idegesítő átvezető animációk hátterét.

Furcsa átvezetőkkel oldja meg a töltést az Outriders, de ennek megvan az oka

Pár napja érkezett meg az Outriders demója, amivel így bárki belekóstolhat a játékba. A Bulletstorm és a Gears of War: Judgment fejlesztéséért is felelős People Can Fly csapata által készített kooperatív shootert nagyon sokan várták, azonban a demó láttán nagyon sokan meg is döbbentek. Elsőre viszonylag érthetetlen, hogy miért van ennyi apró "átvezető" animáció a játékban, ami a többek között a töltést hivatott elmaszkolni. Elvégre ennél nagyobb játékokban sem szokott hasonló lenni.

De szó szerint, a játék a legváratlanabb helyeken tudja így előadni magát: például ha át szeretnénk ugrani egy kis szakadékot, vagy éppen kinyitunk egy ajtót, ami egy új területre vezet. Ilyenkor a képernyő elsötétedik, lejátszódik az animáció, majd visszakapjuk az irányítást. A helyzet komikusságán nem segít, hogy az animáció alatt a karakterünkről lekerül mindenféle felszerelés, hogy látszódjon például az arca, majd az átvezető végeztével visszakerül rá.

A demóban szereplő Rift Town nevű helységben, ami egyfajta központi területként szolgál, elég gyakran futhatunk bele hasonlókba, ami bizony igen-igen idegesítő tud lenni.

Minden valószínűség szerint nem a területek mérete jelenti a problémát, főleg nem a next-gen konzolokon, ahol az SSD-alapú rendszerről pillanatok alatt be lehet tölteni bármit. De akkor vajon mi? Nos, erre Bartek Kmita, a játék kreatív igazgatója meglehetősen egyszerűen világított rá: a válasz az Outriders alapvetően kooperatív mivoltában keresendő. Ugyebár a teljes anyag végigtolható háromfős kooperatív jelleggel (de egyedül is), és a hasonló "átvezetők" célja, hogy egy új területre kerülés előtt összehozza a játékosokat, tehát hogy mindenki megérkezzen egy adott helyre, majd a "töltést" követően a másik helyen egyszerre landoljanak.

A készítők elmondása szerint erre azért van szükség, mert az Outriders nem használ dedikált szervereket, így minden kalkulációt helyben kell elvégeznie a konzoloknak és számítógépeknek. Ez pedig túl sok lenne akkor, ha például a három játékos három különböző helyen lenne, és mindenhol folyamatosan számolni kéne a mesterséges intelligenciát, valamint a különböző változásokat a világ állapotában.

Oké, de akkor lépjünk tovább. Miért nem az történik, hogy ha valamelyik játékos területet vált, akkor a rendszer mindenkit összehoz, és egy rövid töltést követően mindenki együtt kerül át az új területre? A People Can Fly munkatársai elmondták, hogy kezdetben kipróbálták ezt a lehetőséget a fárasztó átvezető animációk nélkül, azonban a tesztelések során kiderült, hogy ez összezavarta a játékosokat.

"Erre egy jó példa, amikor kinyitott valaki egy ajtót, és új területre kerültek a játékosok. Ilyenkor azt kérdezték, hogy hova kerültek? Miért teleportálták el őket? Mi történt? Szóval muszáj volt bevezetni az átvezetőket, hogy egyértelmű legyen, hogy honnan hová mentek a karakterek. Ezt máshogy nem tudtuk megoldani, hiszen alapvetően egy multiplayer játékról beszélünk, ami számos problémát felvet" - közölték a készítők, majd hozzátették:

"Tegyük fel, hogy én vagyok az, aki triggereli a tovább haladást a következő területre, szóval át akarok ugrani valahova, és elkezdeni harcolni a következő területen. De eközben egy barátom a Rift Town másik részén kalandozik, és ő is szembekerül ellenségekkel. Ezt nem tudjuk megcsinálni, nem tudunk három különböző területet aktívan tartani, mert ez sosem működne dedikált szerverek nélkül."

A People Can Fly elmondta, hogy megoldás lehetett volna az is, hogy automatikusan szétbontják a partit, ha a különböző játékosok különböző helyekre mennek, de ezt el akarták kerülni, mert együtt szerették volna tartani a játékosokat. Ezért végső soron úgy gondolták, hogy inkább mindenki elvisel majd egy pár másodperces átvezetőt, minthogy egy-egy területváltáskor szétbomoljon a parti.

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap