Folytatódhat a per a Killzone fejlesztői ellen

Senki nem gondolta volna, hogy egy játék felbontása miatt lehet perelni. De lehet, a bíró ugyanis elfogadta a csoportos keresetet a Sony ellen.

Folytatódhat a per a Killzone fejlesztői ellen

Miről is van szó? Arról, hogy a Killzone: Shadow Fall egyjátékos módja 1080p-s felbontásban 30fps-sel fut. Idáig nincs is probléma. A készítők viszont azt mondták, hogy a többjátékos mód is 1080p és 60fps lesz. Később kiderült azonban, hogy a multiplayernél van egy kis trükközés: a teljesen 1080p-s képet egy úgynevezett temporal reprojection eljárással állítja elő a játék, aminek a lényege tulajdonképpen az, hogy az adott pixelek előző pozícióit és a kamera mozgásvektorát figyelembe véve több korábbi, alacsonyabb felbontású képből rakja össze a végleges, 1080p-s képet.

A dolog persze ennél egy kicsit összetettebb, de a lényeg, hogy a technológia annyira jól működik, hogy az égvilágon senkinek nem tűnt fel a működése, még a Digital Foundry sem vett észre semmit. A megjelenés után pár héttel azonban a készítők maguk beszéltek az alkalmazott technológiáról egy előadáson (tehát nem próbálták titkolni a dolgot), és hirtelen mindenki "elkezdte látni" a csalást. A helyzet odáig fajult, hogy Douglas Ladore vezetésével az Amerikában elég népszerű csoportos keresetet nyújtottak be a "sértettek" a bíróságon a Sony Computer Entertainment ellen, azt állítva, hogy a cég megtévesztette a vásárlóit: azt mondták ugyanis, hogy a játék multiplayer része natív 1080p-ben fut, holott szerintük nem ez a helyzet.

A dolog persze röhejes, és mindenki elintézte azzal, hogy ilyen is csak az Egyesült Államokban fordulhat elő, és nem lesz az a bíró, aki ezzel érdemben foglalkozna. Főleg, hogy tulajdonképpen semmi esélye nincs a keresetnek, hiszen a Killzone: Shadow Fall az alkalmazott technológia ellenére is 1080p-s végső képet állít elő.

Meglepő volt tehát, amikor tegnap kiderült, hogy Edward Chen bíró úgy döntött, hogy elindulhat a per. A bíró szerint a Sony érvei nem túl erősek, így ezek alapján nem lehet kidobni a keresetet, Ladore ugyanis tényszerű technikai vádakkal állt elő, és a jelenlegi helyzet szerint a Sonynak kell majd bizonyítania és cáfolnia.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward