Fizika és törések a GRID: Autosportban

Örömhír: a Codemasters komolyan veszi az autó kopását és sérüléseit, így bizony vezetés közben oda kell majd figyelnünk az új GRID-ben.

Fizika és törések a GRID: Autosportban

A GRID: Autosport tényleg komolyabban veszi a némileg szimulátorosabb irányba való elindulást. A Codemasters részletezte, milyen fizikai és mechanikai sérülések érhetik járgányunkat, és bizony eléggé oda kell majd figyelnünk ahhoz, hogy be tudjunk fejezni egy verseny.

A legfontosabb, hogy az autó különböző elemei kopnak menet közben. A váltó "sérülési szintje" minden váltást követően feljebb lép egyet, de ha túlpörgeted a motort és rossz időben váltasz (manuális váltó esetében), akkor felgyorsul a váltó elromlása. Amint a váltó megsérül, a váltási idők nőnek, és ha még ezután sem sikerül javítani a vezetési stílusunkon, akkor a sérült váltó egyszerűen elkezd kihagyni fokozatokat.

Hasonló vonatkozik a fékekre is. A nagy sebességről késői fékezéssel való megállás gyorsabban koptatja majd a fékeket, mint a normálisabb, fokozatosabb használat.

Persze az általános kopás mellett mindig okozhatunk ütközéses sérüléseket is, melyek hatással lesznek a kerekekre, a motorra és a felfüggesztésre. A kerekeket ért sérülésnél az autó elkezd húzni az egyik oldalra, de a gumik ki is durranhatnak, ezzel végzetesebb hibát produkálva. A felfüggesztés sérülésénél az autó úttartása változik meg jelentősen: többet dől, nehezebben irányítható lesz.

A motor négy további kategóriában sérülhet meg. A hűtőborda sérülésénél a motor túlmelegedhet, a turbó esetében csökkenhet a motor teljesítménye, és hasonló történik a kipufogó sérülésénél is, csak kisebb mértékben. Egészen addig, míg le nem szakad a kipufogónk, onnantól már elég nagy mértékben. Végül pedig maga a motor is megsérülhet, ami jelentősen visszaveti a teljesítményt.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward