Shop menü

SZEMÜNKET IS BÁNTÓ DIAVETÍTÉS A STAR WARS JEDI: SURVIVOR PC-S PORTJA

Meglepően instabil lett a játék, amin a Denuvo sem segít.
Török Roland
Török Roland
Szemünket is bántó diavetítés a Star Wars Jedi: Survivor PC-s portja

A Star Wars Jedi: Survivor volt az a játék, amit mindenki várt, aki játszott az első résszel és tetszett neki. A rajongók hatalmas elvárásokat támasztottak Cal Kestis kalandjaival szemben, hiszen a Respawn Entertainment a Fallen Orderrel megmutatta, hogy lehetséges sztorialapú fénykardozós Star Wars játékot létrehozni anélkül, hogy mikrotranzakciókkal fullasztanák meg a címet. 

A hype vonat viszont hiába zakatol, ha a gép alatta lerobban. Ha Te vagy egy ismerősöd megvette a játékot PC-re, akkor nem jelent újdonságot az, amiről szó lesz. A játék ugyanis alkalmatlan arra, hogy élvezetes élményt nyújtson. A hibaüzenetekkel ékesített indulási problémák megoldása után a játékos hamar szembekerül a mindent felemésztő gépigénnyel, ami olyan olyan szenvedést okoz a CPU/GPU párosnak, mint amit egy Sarlac ezeréves emésztéssel okozna annak a balgának, akit bekebelez. 

Ha pedig a gépünkkel együtt mégis elviselnénk a diavetítéses technológiával felidézett Star Wars élményt, akkor olyan grafikai bugokkal és összeomlásokkal kell szembesülnünk, amit csak egy igazi Cyberpunk hacker tapasztalhatott meg pár évvel ezelőtt a CD Projekt Red jóvoltából. 

Az internet tele van olyan videókkal, amik bemutatják a Survivor-rel kapcsolatos problémákat, a Digital Foundry kicsit techesebb módon is megmutatja, hogy hol és mi a probléma. A CPU-t felzabáló játék RTX 4090-es kártyákkal is vállalhatatlan módon képes csak működni, a legtöbb számítógép elhasal, ha stabilitást kívánunk meg a címtől. Ezért sem meglepő, hogy a Steames közösség azonnal lehúzta a játékot. Bár a „Többnyire Negatív” értékelésből valahogy sikerült kivergődnie a címnek, a játékosok 50%-a egyértelműen negatív, nehogy megvedd címkét rakott a játékra.

A megjegyzések között a már említett betöltési problémákat, stabilitási gondokat és a játszhatatlanságot jelölik meg, külön kiemelve, hogy ismét egy AAA játékkal hagyták őket cserben. Hasonlóan szigorú a közösség a Metacritic oldalon. Bár a legtöbb tesztelő PC-n jó értékelést adott a címre, a felhasználók 2 alatti ponton tartják a címet a 10-ből, vagyis igencsak kellemetlen a Survivor reputációja.

A Respawn közleményben reagált az esetre. A visszajelzések alapján úgy látják, hogy bizonyos high-end gépeken és konfigurációkon van a legtöbb gond. Ilyen például az, amikor valaki egy vadonatúj, Windows 11-re optimalizált hardveren Windows 10-et futtat, vagy egy nagyon erős GPU mellé egy közepes CPU párosul. Elismerik, hogy egy jó darabig még nem lesz megoldásuk a problémákra, de azon vannak, hogy szépen mindegyik hibát kijavítsák. A felhasználók türelmét kérik, mert bár lehet hamar megoldhatnak egy-egy problémát, ezeket a javításokat tesztelni kell, mert lehet más gondokat okoznának vele. Sajnos ez viszont lelassítja a folyamatot, és emiatt nem várható azonnali segítség. 

Az már csak egy zárólejeles megjegyzés, hogy több kliens, így a Steam is támogatja a béta frissítéseket, így könnyedén lehetne a közösséggel együtt tesztelni a játékot, és nem az EA minőségbiztosításában bízni, ami egyértelműen nem működik, nem képes kellő módon ellenőrizni a videojátékok minőségét.  A közösség ugyanis már dolgozik a javításon. Egy VR és más teljesítményjavításokról híres modder, PureDark ugyanis már most olyan megoldást tud kínálni, amit az EA dollármilliók felégetésével se képes: megduplázza az Nvidia játékosok számára az FPS-t. 

Már készíti az FPS-t duplázó DLSS módosítást, így hirtelen játszható lehet majd a játszhatatlan játék. Az igazán szomorú viszont az, hogy ő maga viszont nem képes arra, hogy az AMD játékosok számára is javítsa az élményt, ugyanis az EA Denuvo védelemmel látta el a címet, így nem tudja implementálni az FSR2-vel kapcsolatos, bárki számára elérhető teljesítménynövekedési módot. Kicsit kifordítva, de igaz a képlet, ha a Jedi: Survivor nem rendelkezne Denuvo védelemmel, megint csak jobban futhatna. Nem elképzelhetetlen, hogy ha feltörik a játékot, a kalózpéldányok tulajdonosai jobb játékélményt fognak majd kapni, mint az EA-től megvett cím esetében. 

A mod mindenesetre a Patreon oldalán lesz elérhető, addig viszont nincs más, mint az EA és a Respawn szakértelmében bízni, hogy egyszer majd játszható lesz a játék.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére