Felmérés: így hatott a játékiparra a COVID-19

Érdekes dolgok derültek 2500 fejlesztő megkérdezéséből.

Felmérés: így hatott a játékiparra a COVID-19

A Game Developers Conference készített egy felmérést 2500 fő megkérdezésével, hogy miként hatott rájuk és a munkájukra a koronavírus-járvány, milyen pozitív vagy negatív dolgokat éltek meg, és hogyan igyekeznek átvészelni ezt az időszakot. Érdekes, hogy a legtöbb ponton a "jó" és a "rossz" szinte kiegészítik egymást, így valójában nehéz végső ítéletet mondani.

A válaszadók kevesebb mint 10%-a közölte azt, hogy kirúgták a munkahelyéről, míg 33%-nál a bizniszre egyértelműen negatív hatással volt a járvány, amit viszont szintén pontosan 33% egyensúlyoz ki, mondván, az ő üzletük erősödött a vírus alatt.

Amikor azt kérdezték tőlük, hogy összességében hogy érzik, milyen hatással volt a vállalkozásukra a járvány, így válaszoltak:

  • 8% szerint nagyon negatív
  • 24% szerint inkább negatív
  • 37% szerint körülbelül változatlan
  • 24% szerint inkább pozitív
  • 7% szerint nagyon pozitív

Ami a fizetéseket illeti, a válaszadók negyede mondta azt, hogy csökkent a bevételük, míg 10% közölte, hogy náluk növekedett. Az egyik oldalon az áll, hogy a "kliensek nem akarnak pénzt költeni és projektek tűntek el", míg a másik oldalon egy fejlesztő közölte, hogy a járvány előtt egy hónappal sikeres új mechanizmusokkal bővítették a játékukat, ami az elmúlt hónapokban jelentősen megdobta a bevételüket.

A válaszadók harmada mondta azt, hogy a járvány miatt el kellett halasztaniuk a játékuk megjelenését, azonban ez nem feltétlenül csak rajtuk múlott: "A legtöbb csúszásunk oka az volt, hogy más cégek és stúdiók nem álltak készen az otthonról dolgozós modellre, míg ez nálunk már rég ki volt találva, és könnyedén átálltunk, amikor kellett".

Ami az otthoni munkát illeti, a válaszadók közel fele mondta, hogy a produktivitásuk csökkent, míg a harmaduknál a kreativitást is negatívan érintette a home office. Viszont 27% eleve otthonról dolgozott, és 25% pedig úgy nyilatkozott, hogy a váltás megnövelte a kreativitásukat.

"A jó napok nagyon jók tudnak lenni, míg a rosszak nagyon rosszak. Ha kevesebb külső stressz érne, mint például a család egészségügyi problémái, vagy a gyerekekre való odafigyelés, akkor sokkal produktívabb tudnék lennie" - nyilatkozta az egyik megkérdezett.

A válaszadók problémának érezték még, hogy otthon nem minden technológiai eszköz áll rendelkezésre, így például a tesztelésre használt konzolok, amik miatt nehéz teljesíteni a konzolgyártók autentikációjához szükséges elvárásokat. Mások a hálózati problémákat említik, megint mások pedig a kommunikációs nehézségeket hozták fel.

Úgy tűnik, hogy az otthoni munka több munkaórát jelentett a válaszadók 39%-nál, míg csak 20% mondta azt, hogy kevesebbet dolgozott. Jellemzően a munka-magánélet egyensúly sokaknál felborult: "Míg korábban sem volt meg rendesen ez az egyensúly, addig a tény, hogy most már bármikor dolgozhatok, hatalmas problémát jelentett számomra. Rá kellett kényszerítenem magam, hogy néha kimozduljak, és csináljak valami mást is" - közölte az egyik válaszadó.

Érdekes viszont, hogy a megkérdezett fejlesztők 64%-a mondta azt, hogy a járványhelyzet és a kényszerű home office arra bátorította őket, hogy új gyakorlatokat vezessenek be, és ezeket meg is fogják tartani a lezárások után. Például engedik a művészeknek az otthoni munkát, és rugalmasabban kezelik a munkaidőt.

"Mi publikusan kérjük mindenkitől a napi jelentését, ami nagyon sokat segített a kommunikációban és az átláthatóságban, szóval valószínűleg megtartjuk. Ezen kívül most már felveszünk olyan alkalmazottakat is, akik teljes mértékben otthonról dolgoznak" - válaszolta egy megkérdezett.

És, hogy mikor terveznek a fejlesztők visszatérni az irodába? Erre ilyen válaszokat adtak:

  • 11% akár már most menne
  • 5% akkor, ha a kormány újranyitja az üzleteket
  • 9% akkor, ha a vállalatok újranyitják az irodákat
  • 24% akkor, ha a fertőzések száma csökken a környéken
  • 39% akkor, ha elkészül a vakcina
  • 12% pedig egyáltalán nem tervezi az előrelátható jövőben

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap