Az Epic Games ma bejelentette, hogy Epic Games Publishing néven egy új kiadói szárnyat indít, és már meg is állapodott a Remedy, a Playdead és a Gen Design stúdiókkal az első játékokról.
A hivatalos közlemény így szól: "Az Epic Games megközelítése alapvetően változtatja meg az eddigi kiadó-fejlesztői modellt, és soha nem látott mértékben fejlesztőbarát lesz, így az alkotók arra tudnak koncentrálni, ami a lényeg: hogy nagyszerű játékokat készítsenek".
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fejlesztők teljes mértékben megtarthatják a játékok szellemi tulajdonjogát.
Ez azért nagyon fontos, mert így a stúdiók nem "valaki másnak a termékén" dolgoznak, hanem végső soron saját maguknak termelik ki az új franchise-okat. Így az sem fordulhat elő, mint korábban sokszor, hogy ha egy kiadó megszakítja a kapcsolatot a stúdióval, akkor lőttek az adott címnek, vagy esetleg a kiadó odaadta másnak. A hagyományos modell szerint korábban a szellemi tulajdon szinte mindig a kiadónál maradt, hiszen az ő szempontjukból pedig az a logikus, hogy ha már vállalják a fejlesztés finanszírozásával és a kiadással járó kockázatokat, akkor legalább ne valaki másnak a szellemi termékével tegyék ezt.
Ezen kívül az Epic Games Publishing akár 100%-ban fedezi a fejlesztési költségeket, aminek benne van a fejlesztők fizetése és az olyan dolgok is, mint a tesztelés, a lokalizálás, a marketing és az egyéb kiadói költségek. Ezt követően, amikor a játék piacra kerül (feltehetően az Epic Store-on, de erről nem szólt a fáma), a bevétel először az Epichez érkezik meg, és amint megtérült a kiadó által a fejlesztésbe fektetett összeg, onnantól kezdve a stúdió és a kiadó 50/50 arányban osztozik a profiton.
Az Epic Games Publishing rögtön három kiemelkedő stúdióval is lepaktált. Az első a Remedy (Max Payne, Alan Wake, Control), akik rögtön két játékot is készítenek a megállapodás értelmében: egy AAA-kategóriás blockbustert és egy kisebb címet. A második a Playdead, akiknek olyan zseniális alkotásokat köszönhetünk, mint a Limbo és az Inside, a harmadik pedig a Gen Design, akik legutóbb a The Last Guardiant hozták el nekünk PS4-re.
De ezzel még nincs vége: az Epic több stúdióval is tárgyal, és további információkat ad majd a részletekről és a partnerektől a következő hónapokban.
Az Epic tehát tovább folytatja a játékipar évtizedek óta bevett hagyományainak a felforgatását. A folyamat ugyebár az Epic Store-ral kezdődött, ahol a Steammel és a konzolos áruházakkal ellentétben nem a bevétel 30%-át, hanem csak 12%-át zsebelik be, sokkal több pénzt hagyva ezzel a fejlesztőknél. Ezen kívül az Epic teljesen ingyenessé tette az Unreal Engine használatát azoknak a játékoknak, amik az ő áruházukban jelennek meg, így tehát itt sem kell megfizetni a korábbi 5%-os részesedést a bevételből.