Miután bejelentették, hogy november 8-án megjelenik a Death Stranding, Hideo Kojima nagymester tartott egy kis visszaemlékezést, és felidézte a játék elkészültéhez vezető legfontosabb mérföldköveket.
Azzal kezdte, hogy 2016. januárjában a Death Stranding még csak a fejében létezett, és leginkább a Guerilla Games csapatának köszönhető, hogy ilyen hamar elkészült a játék, hiszen felajánlották a saját engine-jüket, amiben "életük munkája van benne, és ezt sosem fogom elfelejteni nekik" - mondja Kojima.
A fontosabb eseménye Kojima szerint a következők voltak:
- 2015.12.16-án megalakult a Kojmia Productions, és elkezdtek embereket felvenni
- 2016. januárjában elkezdtek engine után kutatni
- 2016. februárjában találkozott Kojima és Norman Reedus, ekkor kérte fel a színészt a főszerepre
- 2016. márciusában be is szkennelték Reedus testét, az így elkészült modellt aztán a trailerhez használták fel később
- 2016. májusában költöztek be az irodájukba
- 2016. júniusában bejelentették az első trailert
- 2016. júniusában Kojima tartott egy bemutatót Mads Mikkelsennek Skype-on
- 2016. júliusában kérte fel végül Mikkelsent egy szerepre
- 2016. júliusában elkészült egy előzetes a Kojima Productions számára
- 2016. augusztusában Mikkelsenről is teljes 3D-s szkennelés készült
- 2016. őszén kapták meg az engine-t a Guerilla Gamestől
- 2016. decemberében le kellett állniuk a forgatással a színész szakszervezetek sztrájkja miatt