Az Nvidia Reflex Latency Analyzer technológiája első körben a 360 Hz-es képfrissítési rátával dolgozó G-Sync monitorokkal karöltve vált elérhetővé, a funkciót támogató monitorok száma azonban folyamatosan növekszik, így egyre szélesebb felhasználói rétegek profitálhatnak majd a technológiából a nem is oly távoli jövőben. A vállalat elsősorban az eSport játékosok számára ajánlja a technológiát, de egyéb felhasználói rétegek számára is érdekes lehet. A Reflex Latency Analyzer egyébként a Reflex platform része, amely segít a modern játékok bemeneti késleltetésének csökkentésében.
A bemeneti késleltetést mérő technológia hardverből és szoftverből áll: a hardverkövetelmények része egy megfelelő egér is, nem elegendő csak egy Reflex Latency Analyzer támogatással ellátott monitort beszerezni, ugyanis a technológia az egérkattintás és a képernyőn megjelenő akció között eltelő időt méri, ezredmásodpercben. Hasonlóan pontos mérési metódus eddig nem állt rendelkezésre, legalábbis megfizethető formában, ugyanis az Nvidia szerint korábban nagy képkocka-sebességű kamerákkal, illetve egyéb felszereléssel lehetett csak lemérni a bemeneti késleltetést, legalábbis megfelelő pontossággal.
A technológia bejelentésekor csak néhány olyan egér állt rendelkezésre, amely megkapta a Reflex Latency Analyzer funkció használatához szükséges tanúsítványt, azóta viszont bővült a támogatott egerek köre, így hírünk írásakor már 11 ilyen termék állt rendelkezésre, ahogy az a fenti táblázatból is látszik. Az Acer három, az Alienware egy, az Asus egy, a Corsair kettő, míg a Logitech, az MSI, a Razer és a SteelSeries 1-1-1-1 olyan egérrel rukkolt eddig elő, ami támogatja a funkciót – egyes modelleknél azt is tartalmazza a táblázat, melyik firmware verziótól kezdve érhető el a funkció.