A Facebook az F8 keretében arról is beszélt, hogy a közeljövőben milyen változások jönnek majd az Instagram esetében, és a vállalat egy korábbi pletyka valóságtartalmát is megerősítette a fejlesztői rendezvény keretében. Az Instagram közössége az újításoknak köszönhetően egy még jobb és tartalomban dúsabb hellyé válhat.
Az első dolog, hogy már lehetőséget fog nyújtani az Instagram a felhasználói számára arra, hogy adományokat gyűjtsenek nonprofit szervezetek számára, amikkel különböző jó célok eléréséhez járulhatnak hozzá néhány érintést követően. Az adományozásra az emberek egy új matricával hívhatják majd fel a követőik figyelmét. Ez a matrica ugyanúgy helyezhető majd el a megosztott képeken, mint a korábbi matricák. Viszont az adományos matrica bevetése során a megérintését követően ki kell majd azt választani a folyamatosan bővülő listából, hogy melyik szervezetet szeretné támogatni. Annak érdekében, hogy könnyen és gyorsan meg lehessen találni a kívánt nonprofitot, egy keresőmező is került erre a szekcióra. A matrica elhelyezését követően nincs más hátra, mint publikálni a tartalmat. Az adomány matricáját egyszerűen használhatják majd a követők. A megosztó pedig láthatja, hogy kik és mekkora összeget adományoztak. A bevétel teljes egészében az adott szervezetnek megy, az Instagram 100%-ban továbbítja a felajánlott összegeket.
A képmegosztó kamerájának a felülete egy kicsit át fog alakulni. Az egyik legszembetűnőbb módosítás az lesz, hogy alulról már nem szalagon lehet majd váltogatni a különböző kameramódok között, hanem tárcsás elrendezésűek már ezek. Friss opció lesz a kamerán belül a „Create” mód, ahol úgy lehet majd létrehozni tartalmakat a Történetek felületére az Instagramnak, hogy nem kell majd hozzá fényképet vagy videót készíteni, hanem pillanatok alatt ki lehet választani egy teljesen egyszerű hátteret. Ezt a lehetőséget azért vezeti be az Instagram, hogy népszerűsítse a kvíz, kérdező, szavazó és egyéb interaktív matricák használatát, hiszen így ezeket már mindenféle képi tartalom nélkül is meg lehet majd osztani.
Az Instagramon keresztül már vásárolni is lehet (ez még béta fázisban van), de eddig ez csak a márkáknak, nagy gyártóknak volt biztosított, de hamarosan ez meg fog változni. Már a közösségi médiában feltörekvő, népszerű személyiségek, hírességek, előadok és más nagy követőszámmal rendelkező regisztráltak is esélyt kapnak majd arra, hogy vásárlásra alkalmas címkéket használjanak a megosztott képeken és videókon. Ennek a lehetőségnek köszönhetően újabb távlatok nyílhatnak meg az Insgtaramon a vállalatok és a kiemelt fiókok esetében a bevételszerzésre.
És arra is fény derült az F8 keretében, hogy az Instagram valóban elrejtheti majd a kedvelések és esetlegesen a hozzászólások számlálóját. Ennek a szükségességét egész egyszerűen azzal indokolja a cég, hogy szeretné azt elérni, hogy ne a számlálók pörgetése legyen az elsődleges cél a tartalmak publikálásakor, hanem a szabadabb használat. Így bátrabban tehetnek fel a regisztráltak olyan képeket, amiket fontosnak tartanak, de úgy vélik, hogy nem kapnának túl sok kedvelést. Persze a rejtett „szívszámláló” a megosztónál ugyanúgy megmaradna, szóval aki kitette az adott képet vagy videót, az továbbra is pontosan tisztában lenne az adott tartalom népszerűségével.
Az Instagram adományozásra szolgáló matricája először az Egyesült Államokban lesz kihasználható, de remélhetőleg idővel szélesebb körben is elérhetővé válik. Az új kamerás felület és a „Create” mód hamarosan globálisan hozzáférhetővé válik. A számlálók rejtését pedig Kanadában kezdi tesztelni a cég, és ha jó lesz a fogadtatása a dolognak, akkor juthat el más országokba világszerte.