A Google folyamatosan csiszolgatja a szolgáltatásait. A vállalat ezúttal a képkeresések grafikus felületén finomított úgy a Google applikációban, hogy az kényelmesebben és célirányosabban használható legyen. A találatoknál címkék jelölik majd, ha azok egyéb tartalommal is szolgálnak a megérintést követően.
Hogy néz ki egy képkeresés? Az ember beírja a kulcsszavakat, átvált a képi találatok fülre, és ott elkezdi tallózni a milliónyi képet, hogy megtalálja azt, amit szeretne. Na most, a Google a képeket legtöbbször szövegkörnyezetekből ragadja ki, és éppen ezért általában más adat is tartozik ezekhez, de mostanáig valószínűleg nem sokan foglalkoztak ezzel. Ettől kezdve viszont a Google lehetővé teszi, hogy a felhasználók direktben olyan képeket keressenek, amik mögött a kapcsolódó tartalom is szükséges lehet. A megfelelő fotók megérintésekor megjelenik a grafika címe, a felhasználási jogokról szóló tájékoztatás, és még a hozzá tartozó rövid leírás is, ha van ilyen. A kereső új funkciója éppen arra jó, hogy kiemelje azokat a képeket, amik pluszt is nyújtanak.
A Google fenti példájánál jól látható, hogy a süteményes képek közötti böngészésnél van, ahol szerepel egy apró, villát formázó piktogram és egy „Recipe”, vagyis „Recept” felirat a bal alsó sarokban. Ezeknél a képeknél a megérintést követően azonnal várja a felhasználót az adott finomság elkészítési módja, receptje is. Sőt mi több, akadnak olyan süteménnyel kapcsolatos képi találatok is, melyek mögött komplett videó található a „kivitelezésről”. Ebben az esetben is kap a tartalom címkét, méghozzá olyat, amin a mozgóképfelvétel hossza olvasható. Sajnos a címkézés nem működük minden esetben tökéletesen. Ahhoz, hogy a Google fel tudja ismerni a háttértartalmat, az adott oldalnak igazodnia kell a keresőprogram igényeihez, megfelelő formán kell a képet az egyéb információkhoz kapcsolni. (Idővel mind a Google algoritmusa, mind pedig az oldalak felépítése közeledhet egymáshoz, hogy még jobban működjön ez a hasznos funkció.)
Az alkalmazás többféle „akciót” is megkülönböztet majd. A recepteken felül például van „Termék” (Product) címke, ahol ezt látja az ember, ott azonnali vásárlási lehetőséggel lehet számolni – továbbá kaptak jelölést a GIF-ek is. Az első címkéken felül idővel újabbak is kerülhetnek majd a Google keresőbe.
Az apró, de hasznos újítással a Google minden androidos felhasználó számára megkönnyítheti az eligazodást a képkeresések találatai között, és a közeljövőben talán az iOS-re is elérhető lesz a lehetőség. A funkció szerencsére már hazánkban is működik, bár a vásárlás része sajnos csak „amerikai módra” funkcionál.