Tényleg sokat gyorsult a Battlefield V, befutottak az első mérések

Az optimalizációknak köszönhetően sokkal játszhatóbb teljesítményt produkál a Battlefield V alatt a GeForce RTX mezőny, ha bekapcsoljuk a DXR-t, mint eddig.

Tényleg sokat gyorsult a Battlefield V, befutottak az első mérések

Galéria megnyitásaA Battlefield V megjelenésével ízelítőt kaptunk abból, milyen előnyöket nyújt a DXR Ray-Tracing funkció, ami a különböző tükröződéseket segít élethűvé varázsolni. A korábbi tesztek alapján a funkció bekapcsolásával elég komoly teljesítménycsökkenés következett be, plusz a stabilitás sem volt tökéletes, így az új technológiának Galéria megnyitásaGaléria megnyitásamindenképpen szüksége volt némi optimalizációra.

A nemrégiben beharangozott Battlefield V: Tides of War Chapter 1: Overture frissítés a fenti problémára elég ütős javítást kínál, ugyanis az Nvidia és a DICE szakembereinek együttműködésének köszönhetően rengeteget sikerült optimalizálni a kódon, ami akár 50%-os teljesítménynövekedést is hozhat a konyhára. A TechPowerUp munkatársai kíváncsiak voltak, tényleg ekkora javulást hoz-e az új patch, így letesztelték a játékot a GeForce RTX 2080 Ti, a GeForce RTX 2080 és a GeForce RTX 2070 bevonásával, természetesen háromféle felbontás mellett, az összes DXR beállítást alkalmazva. A teszthez szükség volt a Windows 10 legfrissebb kiadására, valamint a GeForce driver 417.22-es változatára is, hiszen csak így lehet kiaknázni a DXR támogatásban és a frissítésben rejlő lehetőségeket.

A mérések alapján a GeForce RTX 2080 Ti most már Full HD és WQHD felbontás mellett is tudja tartani a 70-80 FPS körüli átlag-értéket, az UHD felbontás esetében azonban még csak 45 és 55 FPS közötti teljesítmény jön össze aktív DXR mellett. A DXR funkció kikapcsolásával utóbbi esetben 85 FPS-t tud a rendszer.

A GeForce RTX 2080-as modellnél Full HD és WQHD felbontás mellett sorrendben 75-85, illetve 59-74 FPS közötti átlagok jöttek össze, az UHD teljesítmény pedig a korábbi 23-33 FPS helyett már 37-48 FPS között szóródik, azaz érezhető a javulás.

A GeForce RTX 2070 szintén sokat profitált a patchből, ugyanis Full HD felbontás mellett már simán 65 FPS feletti átlagokat produkál, a WQHD teszt esetében pedig a korábbi 32-47 FPS közötti helyett most már 54-62 FPS közötti teljesítményre képes, DXR beállítástól függően. Az UHD felbontás a korábbi 18-28 FPS közötti helyett most már 31-40 FPS közötti átlagokat hozott, ami szintén jó hír.

Ezzel nagyjából teljesült is, amit az Nvidia ígért, igaz, optimalizációk még így is jöhetnek, hiszen van még hova fejlődni. Jelenleg a DXR beállítások nem skálázódnak jól, vagyis többször előfordul, hogy a papíron megterhelőbbnek ígérkező beállítással jobb eredményt ér el az adott rendszer, mint a kevésbé megterhelővel.

Összeségében tehát érdemes telepíteni a friss patchet és a friss GeForce drivert, ha a korábbinál jobb teljesítmény mellett szeretnénk élvezni az élethű tükröződéseket a Battlefield legújabb kiadásában.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap