Először láthattuk konzolon futni a Cyberpunk 2077-et

Nem volt benne sok köszönet.

Először láthattuk konzolon futni a Cyberpunk 2077-et

Fontos tudni, hogy amit eddig láttunk a Cyberpunk 2077-ből, az mind PC-n futott, nyilván abból is egy csúcskategóriásból. Ez önmagában nem elítélendő dolog, hiszen minden fejlesztő próbálja a játéka legjobb arcát bemutatni a megjelenés előtt, de azért az összesen bőven több mint 150 millió PS4-es és Xbox One-os felhasználó is jogosan kérdezte, hogy mégis mire számíthatnak a konzolokon?

Nos, a tegnapi hivatalos Night City Wire adásból végre egy lépéssel közelebb kerültünk a válaszhoz, ezúttal ugyanis Xbox One X-en és Xbox Series X-en demózták a játékot.

A felvétel során egy kicsit mindenbe betekintést nyerhettünk: az autókázásba, a felfedezésbe, a beszélgetésekbe, és a harcba is. Ez alapján tehát kaptunk egy szeletet a tortában, ami alapján nagyjából le lehet vonni a következtetéseket.

Először is, a játék nyilván jól néz ki, ezt nem lehet tagadni. Feltűnő viszont, hogy elég kevés az NPC az utcákon, de ez is rendben van onnantól, hogy a főhős bemegy bizonyos helyekre. Ami azonban leginkább szembetűnő, hogy a Cyberpunk 2077 bizony eléggé szaggat Xbox One X-en: ez tisztán látszik az autókázás megkezdésekor, amíg le nem zajlik menet közben a háttérben a töltés, de a framerate egyébként sem nagyon simul ki.

A legrosszabb azonban a tűzharcok alatt, ahol ránézésre szinte játszhatatlanul leesik a framerate.

És ne felejtsük el, hogy itt az Xbox One X-ről van szó, vagyis az előző generációs konzolok közül a legerősebb változatról. Ezek alapján nehéz elképzelni, hogy mégis mire számíthatunk az alap Xbox One-tól és PS4-től. A játék minden bizonnyal CPU-limites lehet, így feltételezhetjük, hogy a Sony alap konzolja szenved majd a leginkább, de ettől nem sokkal erősebb processzor tekintetében az Xbox One (vagy Xbox One S) sem.

Azt is fontos megemlíteni, hogy Xbox Series X-en gyakorlatilag az Xbox One X-es verzió fog futni a visszafelé-kompatibilitás segítségével, komolyabb előrelépésre tehát nem számíthatunk, csak arra, hogy legalább a 30fps-t stabilan fogja tartani a játék. Vélhetően ugyanez lesz a PS5 esetében is, ami a PS4 Pro-féle változatot fogja futtatni, az igazi next-gen patch ugyanis mindkét konzolra csak jövőre érkezik. A Sony-konzolokat egyelőre azért nem mutogatja a CD Projekt Red, mert a Cyberpunk 2077-et a Microsofttal közösen promózzák.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Cyberpunk 2077 az utóbbi hónapokban pont azért késett, mert a CD Projekt Red erősen megküzdött azzal, hogy megfelelően fusson a játék az alap konzolokon. Ha viszont még Xbox One X-en sem sikerült legalább játszható szintre hozni a tűzharcokat, az nem tölt el minket túl nagy optimizmussal.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap