Shop menü

ELKÉPESZTŐNEK TŰNIK A GEORGE R.R. MARTIN KÖZREMŰKÖDÉSÉVEL KÉSZÜLŐ ELDEN RING

A From Software a Dark Souls és a Sekiro után az eddigi legnagyobb dobására készül.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Elképesztőnek tűnik a George R.R. Martin közreműködésével készülő Elden Ring

Az E3 alatt végre láthattuk mozgás közben az Elden Ringet, a From Software és annak fejese, a legendás Hidetaka Miyazaki legújabb alkotását. Ezzel párhuzamosan pedig szerencsére rengeteg információ is napvilágra került a játékról magától az alkotótól, így ezeket igyekeztünk most összeszedni, hogy jobb képet kaphassunk arról, mire is lehet számítani.

Miyazaki úgy foglalta össze a lényeget, hogy az Elden Ringben minden tapasztalatuk benne van az eddigi játékaikból, és ezekre építkezve akartak egy teljesen új dark fantasy címet előállítani. A legfontosabb kulcsszó, hogy az eddigieknél egy minden tekintetben kategóriákkal nagyobb és nyitottabb világot kapunk majd, melynek neve The Lands Between. Az elkészítéséhez igénybe vették a Trónok harca szerzőjét, George R.R. Martint is, aki Miyazaki szerint olyan dolgokat tudott hozzátenni a projekthez, amikre ők képtelenek lettek volna.

A hatalmas világ mellé egy rakás új játékmechanizmussal készülnek, illetve a korábbi játékaikban tapasztaltakat is jelentősen bővítik. Erre például a világban történő közlekedés miatt is szükség lesz: most már lehet majd ugrani és lovagolni, a harcrendszer pedig a korábbiaknál is nagyobb szabadságot ad. Olyan dolgokra adódik majd lehetőség, mint például hogy megidézzük az elhunyt ellenfeleink szellemét, akik aztán mellettünk harcol (de ehhez hasonlóan a kooperatív partnereinket is beidézhetjük majd).

De visszatérve a világra, itt elsősorban az a cél, hogy a játékos egy nagyon misztikus közegben érezze magát. Miyazaki esetében megszokhattuk, hogy a sztori sosem igazán egyértelmű, és sokszor a játékos értelmezésén múlik, de itt már az alapvetést is kissé bonyolultan tudta csak összefoglalni az alkotó. A lényeg az, hogy helyszínünk, a Lands Between egykor élvezte az Elden Ring gyűrű és az Erdtree (ami gondolom valamiféle mágikus fa lesz) jelenlétét, ezek ugyanis egyfajta áldást adtak a világban lakóknak, és az aranyfény pedig ott ragyogott a szemükben.

Galéria megnyitása

Idővel azonban néhányan elvesztették ezt az áldást és kirekesztették őket a földekről; ők a Tarnished, és a főhősünk is egy ilyen szerencsétlenül járt alak lesz. Ezt követően az Elden Ring széthasadt, így az általa nyújtott áldás elkezdte valamilyen módon megszólítani a kirekesztetteket, és visszaterelni őket a Lands Betweenre. Így érkezik vissza főhősünk is, és kezdi el kalandozásait a világban, de persze ezzel nincs egyedül, hiszen számos más kirekesztett is szivárog vissza a területre.

A világ hat nagyobb területre lesz osztva, melyek között az elrendezésük alapján van egy magától értetődő sorrend, hogyan lehet érdemes végigmenni rajta, azonban Miyazaki leszögezi, hogy ehhez nem kell tartanunk magunkat, elég nagy szabadságot kapunk. A játék elején még nem lesz minden elérhető, igyekeznek kicsit vezetni a játékost, később azonban megnyílik a világ és gyakorlatilag szabaddá válik a felfedezés.

Mind a hat területen egy-egy főgonosz uralkodik, akik megszerezték az Elden Ring egy-egy darabkáját, és ezektől különböző képességeket kaptak, illetve mindegyiket máshogy rontotta meg. Így jöttek létre ezek a trailerben is látott, brutális kinézetű lények. Mindegyiknek egy sajátos karaktere lesz majd, tehát számos dolgot megtudhatunk róluk, ezeket pedig szintén George R.R. Martin írta meg.

Galéria megnyitása

A dolgot úgy kell elképzelni Miyazaki elmondása alapján, hogy kicsivel a játék kezdete után eljutunk egy központi hub területre, ahonnan aztán továbbindulhatunk a hat különböző régióba. Ezeken a régiókon belül lesz egy fő útvonal, ami végső soron a fentebb említett főellenségek egyikéhez vezet majd. De nem kötelező ezt követnünk, ugyanis ezen kívül rengeteg felfedezni való vár ránk mind a hat a régióban, legyen szó várakról, katakombákról és hasonlókról. Miyazaki megerősítette, hogy lesz gyorsutazás is.

Ehhez fog igazodni a karakterfejlesztés is, hiszen a készítőknek számba kellett venniük, hogy viszonylag szabadon lehet majd mozogni a világban, és ezt nem akarták korlátozni a szintezési rendszerrel. Így folyamatosan lesznek majd olyan tevékenységek, harcok és persze maga a felfedezés, ami lehetőséget nyújtanak a karakterfejlesztésre, és menet közben több lehetőségünk lesz életerőt is tölteni. Miyazaki szerint ez utóbbinál azért kellett elszakadniuk például a Dark Souls örökségétől, mert az Elden Ringben a játékosok hosszabb ideig kalandoznak és többet harcolnak majd, így az életerő visszatöltésére is többször kell lehetőséget adni.

Ami a harcrendszert illeti, Miyazaki célja az volt, hogy ne próbálják meg a játékos orrára kötni, hogy mégis hogyan kéne megoldania az egyes szituációkat, hanem adjanak minél nagyobb szabadságot. A lényeg, hogy számos fegyverünk és képességünk lesz, és azt szerették volna, hogy a játékos ezeket kombinálja és kialakítsa a saját stratégiáját, stílusát. Azt megerősítette az alkotó, hogy a Dark Soulsból és Sekiroból ismerős stamina itt is visszatér majd, azonban kicsit kevesebb jelentősége lesz, mint a korábbi játékaikban, mert nem akarták, hogy ez nagyon korlátozza a harcrendszer szabadságát. 

Galéria megnyitása

"Összesen körülbelül 100 képesség van a játékban, és szabadon kombinálhatjátok őket a különböző fegyverekkel, a karakter buildekkel és felszerelésekkel, de el lehet menni a mágia irányába is. Ha mindezt összeadjuk, akkor szerintem a testreszabhatóság jóval gazdagabb lesz, mint korábban bármikor" - mondja Miyazaki.

Érdekes módon Miyazaki rámutat arra, hogy az Elden Ring esetében némileg megváltozott a módszerük a játék elkészítésére. Míg korábban úgy álltak neki, hogy kitaláltak bizonyos játékmechanizmusokat, rendszereket, majd később ehhez alakították ki a megfelelő világot és körítést, addig itt fordítva történt. Először a világ építésébe fogtak bele, a játék többi része pedig gyakorlatilag ebből nőtt ki, ami többek között George R.R. Martin közreműködésének is köszönhető.

Miyazaki elmondása szerint azonban nem arról van szó, hogy Martin a világ megalkotásával korlátozta volna, vagy valamerre terelte volna őket, ugyanis az író rendkívül nyitott volt arra, hogy a játékrendszerek kerüljenek előtérbe, és ha valamit nem szerettek volna, akkor azt kihagyta volna a világból. Ilyenre azonban nem került sor, sőt, Miyazaki szerint rendkívül inspirálóan hatott rájuk Martin munkája, és remekül zajlott az együttműködés.

Az Elden Ring 2022. január 21-én jelenik meg PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series-konzolokra.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére