Elképesztően valóságos mentális horrorjátékot készít a Ninja Theory

Valós tapasztalatokra és kutatásokra épít a játék, és a fejlesztők a mentális betegségben szenvedőknek is segítenének.

Elképesztően valóságos mentális horrorjátékot készít a Ninja Theory

Az immáron a Microsoft tulajdonában álló, többek között a kiváló Hellblade fejlesztéséért is felelős Ninja Theory bejelentette, hogy egy új, kísérleti projektbe fogott bele, aminek a célja, hogy a lehető leginkább valóságos módon mutassa be a mentális félelmeket.

"Valós tapasztalatokra és mély kutatásokra építkezve szeretnénk elérni, hogy minél földhözragadtabb és valóságosabb módon mutassuk be azokat a dolgokat, amik rettegésben tudják tartani az elmét" - írta Dom Matthews, a Ninja Theory egyik vezetője, aki szerint a Project Mara néven elindult kísérleti fejlesztés megteremthet egy újfajta történetmesélést. 

Tameem Antonaides, a stúdió társalapítója szerint nagyon komoly mennyiségű kutatást, mélyinterjút készítettek, és rengeteg érintetett hallgattak meg, hogy a lehető legautentikusabb módon tudják előadni az élményt. A központban egyetlen karakter lesz, és egyetlen helyszín. Ezzel kapcsolatban Antonaides elárulta azt is, hogy a Ninja Theory egy másik szálon is igyekszik megközelíteni a témát a The Insight Project nevű fejlesztésével, aminek az lenne a célja, hogy a mentális betegségek gyógyításában segítsen.

"Azt a kérdést tettük fel, hogy tudjuk-e kombinálni a a legjobb játékdizájnt és technológiát az ideggyógyászat és a pszichiátria legújabb felfedezéseivel, hogy segítsünk a mentális betegségekben szenvedőknek? Ebből lett a The Insight Project" - mondja Paul Fletcher, a Cambridge-i Egyetem professzora. "Azt láttuk, hogy elindult egy mozgalom a tudományon és a pszichiátrián belül, ahol már elismerik, hogy a test és az elme nagyon szorosan kapcsolódik egymáshoz, és közösen kellene őket egyetlen működő egységnek tekinteni. De a játékok technológiája még egy dolgot hozzá tud tenni ehhez: megadja nekünk a kontrollt afölött, hogy az adott ember milyen környezetbe kerül, ez pedig nagyon fontos" - tette hozzá.

Persze a Hellblade már megmutatta, hogy a fejlesztők jó érzékkel tudnak nyúlni a hasonló témákhoz. Habár a Hellblade maga egy akció-kalandjáték, a központban mégis a főszereplő pszichózisa áll, és a Ninja Theory már ezzel kapcsolatban is szorosan együttműködött szakértőkkel, hogy megfelelően kezeljék ezt a nagyon komoly témát. Antonaides elárulta, hogy a tavaly bejelentett folytatásban még ennél is tovább mennek majd: "Habár a Hellblade betekintést enged a pszichózisba, a második rész erre építkezve azt mutatja majd meg, hogy az őrület és a szenvedés hogyan alakítja a mítoszok, istenek és a vallások kialakulását. A célunk, hogy a régi eposzi mítoszokhoz hasonló történetet hozzunk létre".

Azt biztosan tudjuk, hogy a Hellblade 2 érkezik majd PC-re és Xbox Series X-re, de, hogy a két kísérleti projekt milyen platformokra lesz elérhető (ha egyáltalán), az egyelőre kérdéses.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap