Elképesztően nagy és tartalmas szerepjáték lesz a Disco Elysium

A megjelenésre pedig már csak pár hetet kell várni.

Elképesztően nagy és tartalmas szerepjáték lesz a Disco Elysium

Habár egy független fejlesztésű játékról van szó, a Disco Elysium mégis elképesztő méreteket ígér, és a produkció alaposan kinőtte magát az elmúlt években (egy ideje már készül). A múlt héten aztán kiderült a megjelenési dátum is, ami egészen pontosan október 15-e, úgyhogy már nem kell rá sokat várni.

Robert Kuvitz, a játék vezető dizájnere ennek örömére közölt is új információkat az anyagról, amivel kapcsolatban a legfontosabb, hogy ez bizony óriási lesz: ha nagyjából szeretjük kiélvezni a játékok minden lehetőségét, akkor körülbelül 60 órás játékidőre számíthatunk, de aki igazán maximalista, annak legalább 90 órát kell beleölnie. Ha nagyon rohanunk, akkor is legalább 30 óra játékidőt ígér.

A Disco Elysium helyszíne egy Revachol nevű város, annak is egy negyede, ami így is rendkívül nagy méretű lesz, és öt különböző részre tagolódik. Kapunk egy központi városrészt, egy ipari kikötőt, egy elhagyatott, romos partvonalat, valamint egy egyelőre titkos további részt, ezeket pedig földalatti járatok, területek kötik össze. Kuvitz szerint a játék világának mérete körülbelül megegyezik a Planescape: Torment méreteivel, de a részletessége és a tartalom sűrűsége körülbelül ötször magasabb, mint bármelyik másik szerepjátéknak, amit eddigi életében kipróbált.

A részletesség azért is fontos, mert a játék alapvetően egy detektívsztori, így a világ minden részletének ki kell állnia a próbát, ha a játékos alaposan megvizsgálja. Kuvitz szerint minden szoba, minden lakás, utcasarok, átjáró, lámpa, de akár egy mezei kuka is rendelkezik saját történettel, részletekkel, interaktivitással, ami még a leginkább részletorientált kalandjátékokét is felülmúlja.

Erre jön rá, hogy a városban többféle időjárás is előfordulhat, és napszakok is lesznek, így egy kiszámíthatatlan, "hangulatos várost kapunk, ahol az idő realisztikusan halad előre". A játékosoknak nagyjából 100 feladatot kell teljesíítenie a végigjátszás során, melyek között akadnak kisebbek is, de akadnak olyanok, amikre több óránk is rá fog menni. Ehhez nagyjából 100 inventory cucc áll majd a rendelkezésünkre, továbbá választhatunk 24 skill közül.

Erre jönnek rá a "gondolatok", amik egyfajta különleges perkek, és folyamatosan fejlődnek, változnak a végigjátszás során, és különböző lehetőségeket nyitnak meg a szerepjátszásban. Ez azt jelenti, hogy nem csak a tárgyak lesznek fontosak, hanem a mentális fejlődés is.

Kurvitz elmondta, hogy a Disco Elysium szövegkönyve több mint 1 millió szót tartalmaz, és legalább háromszor végig kell játszani, hogy ennek a többségét lássa is a játékos. Az úriember hozzátette, hogy mindez öt évet vett igénybe, és nem tudtak volna ilyen gyorsan haladni, ha nem lett volna mögöttük az Elysium nevű tabletop szerepjáték a maga 13 éves történelmével. Szerinte ez egy teljesen újfajta játék, aminek a megközelítése, a tartalma és a hangulata is olyan lesz, amire korábban nem volt példa.

A Disco Elysium október 15-én jelenik meg, egyelőre csak PC-re, mégpedig a Steamen és a GoG-on.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap