Elképesztő, amit Kínában művel a Huawei

Úthengerként tör előre, miközben a többi gyártó folyamatosan gyengül.

Elképesztő, amit Kínában művel a Huawei

A Huawei az utóbbi időben nagyon komoly ütemben kezdett erősödni a hazájában. A vállalat már egy évvel ezelőtt is piacvezető volt, de mostanra a vállalat egészen más dimenzióba lépett a konkurenseihez képest. A Canalys Kínán belül vizsgálta a harmadik negyedéves eladásokat, és megdöbbentő eredmény született.

Az elmúl években a kínai mobilipar kiemelkedő fejlődésen ment keresztül, a legnagyobb gyártók listáját már egyértelműen a kínai szereplők dominálják. Ez pedig részben annak köszönhető, hogy a saját hazájukban sok készüléket tudnak eladni. Most azonban a Huawei egymagában belerondított szinte az összes többi szereplő előmenetelébe. A Canalys elemzése alapján kizárólag a Huawei tudott növekedést produkálni, minden vetélytársa jelentősen visszább esett, és ennek eredményeként olyan szintű piaci részesedést ért el, amit korábban még egy cégnek sem sikerült.

Galéria megnyitása

Összesen 97,8 millió okostelefon talált gazdára Kínában 2019 harmadik negyedévében, és ennek a mennyiségnek 42 százalékát tudta magában értékesíteni a Huawei, ami egészen döbbenetes. Mindössze Kínában 41,5 milliós forgalmat hozott össze a gyártó (a Honor modellekkel együtt), miután egy év alatt 66 százalékos növekedést produkált, ami ezen a szinten kiemelkedő. A vállalat készülékei iránt érdekes módon úgy indult be ez a példátlan érdeklődés, ahogy fokozódni kezdett az Egyesült Államok részéről a nyomásgyakorlás. Lényegében ennek köszönheti a Huawei, hogy nem esett vissza a teljesítménye azzal együtt sem, hogy a világ más tájain valószínűleg alacsonyabb lett az értékesítési mutatója.

Galéria megnyitása

A Canalys felméréséből kiindulva a többi gyártó aligha nézi jó szemmel, a Huawei remeklését, mivel mindenki másnak bezuhantak az eladásai. Kínában a második és a harmadik helyet fej-fej mellett haladva szerezte meg a Vivo és az Oppo, a BBK két márkája, és ezek 17,5, illetve 17 millió mobilt tudtak eladni, ami 23 és 20 százalékos visszaesést jelent egyik-másik piaci szereplőnek. A negyedik és az ötödik helyen pedig még jelentősebb esést követően futott be a Xiaomi és az Apple. A cupertinóiak 28%-kal tudtak kevesebb iPhone eladni, ami 7,1 helyett 5,1 milliót jelent darabszámban kifejezve, a Xiaomi pedig 33 százalékkal zuhant vissza, és már csak 8,8 millió készüléken tudott túladni.

Galéria megnyitása

A piaci elemzést végző szakemberek szerint a Huawei még tovább erősödhet, valószínűleg nem fog elfogyni a lendülete, ami részben annak lesz köszönhető, hogy az 5G térnyerése most indul be, és a Huawei az elsők között nyújt a vásárlók számára 5G támogatást biztosító okostelefonokat – amellett, hogy komplett infrastruktúrákat is biztosít. És Catalys illetékesei szerint sok felhasználó szeretne az elsők között részesülni az 5G-ből, Kínában pedig már több szolgáltató is biztosít 5G hálózatot a fogyasztók számára.

A Huawei kínai erősödése a világpiaci erőviszonyokra is hatással lehet, szóval kíváncsian várjuk az IDC összesített negyedéves elemzését.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap