Ismét egy újabb nagy név távozik a Blizzardtól, aki ezúttal nem más, mint Michael Chu, az Overwatch vezető írója. Az úriember még tesztelőként csatlakozott a Blizzardhoz 2001-ben, a Diablo 2: Lord of Destruction fejlesztése alatt, ám most bejelentette, hogy miután 20 évet töltött el a stúdiónál, ideje lesz tovább mennie.
"Amikor először beléptem a Blizzard ajtaján 20 évvel ezelőtt, csak az volt az álmom, hogy részt vehessek olyan játékok elkészítésében, amilyenekkel én magam is megszámlálhatatlan mennyiségű órát töltöttem el. Azeroth és a Warcraft nagy csatáitól kezdve, az emberiség korrumpálásán át a Diablo világában, nagyon sok mindenben részt tudtam venni, és ezért rendkívül szerencsésnek érzem magam. Ezen kívül elképesztően örülök, hogy megismerhettem ezt a hihetetlenül lelkes közönséget, akik a mi játékainkat tartották a legjobbnak" - közölte Chu.
Az úriember egyébként már íróként dolgozott a Diablo 3-on és a World of Warcrafton is, azonban az Overwatch vezető írójaként kapta meg a legnagyobb felelősséget: ő érte el azt, hogy az egyes "karakterosztályok" valójában igazi, egyéniséggel rendelkező karakterek legyenek. Neki köszönhetjük, hogy az Overwatch mögött egy elég mély és szórakoztató háttértörténet húzódik meg.
Chu szerint azonban ez még nem lett volna elég: habár minden karakternek megvan a maga személyisége, története, kihívása, ereje, de mégis a legfontosabb, hogy amikor ezek az Overwatch világában összejönnek, akkor kapcsolat alakul ki közöttük, és nagyobb kihívásokkal kezdenek el foglalkozni, mint a saját problémájuk.
Szerinte az Overwatch egy olyan jövőbeli Földet mutat meg, ahol az emberiség már túllépett az olyan alapvető problémákon, mint a rasszizmus, vagy a nemi hovatartozás, és a világ minden tájáról hozott össze hősöket, akik hajlandóak voltak együttműködni a nagyobb jó érdekében.
Chu nem árulta el, hogy pontosan hova és merre megy tovább, csak annyit mondott, hogy reméli, továbbra is olyan történeteket mesélhet el, és olyan világokat építhet fel, amik világszerte összehozzák a játékosokat. Az viszont talán fontosabb kérdés, hogy a távozásának milyen hatása lesz az Overwatch 2-re?
Mert ugyan az Overwatch alapvetően egy multiplayer játék, ahol ugyan nagyon jópofa adalék, hogy van mögötte történet és háttér, de azért mégsem elengedhetetlen. A második rész azonban dedikáltan rámegy a történetre és a PvE küldetésekre, így tehát itt ténylegesen életbevágó dolog lehet a sztori.
Ezzel kapcsolatban Chu már nem nyilatkozott, a Blizzard viszont előállt egy kisebb közleménnyel: "Nagyon köszönjük Michaelnek a közreműködést, és nagyon fog hiányozni a Blizzardtól. A távozása azonban várhatóan nem fogja befolyásolni az Overwatch 2 fejlesztését, egy játék elkészítése ugyanis mindig egy hatalmas csapatmunka, amiben rengeteg különböző tehetséges csapat vesz részt, és mindenki a legjobbat akarja nyújtani. Továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy egy eposzi, történetvezérelt játékélményt nyújtsunk az Overwatch 2-vel, és alig várjuk, hogy ebből többet megmutassunk".
Ti hogy látjátok a helyzetet? Tényleg teljes értékű játék lehet az Overwatch 2, vagy csak egy túlhájpolt kiegészítő? Fontos a történet ebben az univerzumban?