Elérhető az OpenGL szabvány 3.2-es kiadása

Elérhető az OpenGL szabvány 3.2-es kiadása

A Khronos Group egy igen fontosnak mondható bejelentéssel kezdte a hetet: bejelentették az OpenGL névre keresztelt 2D-s és 3D-s API legfrissebb változatát, amely az előző verzióhoz képest jelentős fejlődésen ment át, így nagy jelentőséggel bír mind a fejlesztők, mind pedig a felhasználók szemszögéből.

A 3.2-es kiadás a közlemény szerint a különböző, fontos fejlesztéseknek köszönhetően nagyobb teljesítményt, sokkal jobb vizuális megjelenítést és gyorsított geometriai feldolgozást kínál, mindemellett nagyban egyszerűsíti a Direct3D alkalmazások „portolását”, más szóval adaptálását is.

A frissített API, azaz alkalmazásprogramozási interfész egyre növekvő felhasználói bázissal bír, ami a jelenlegi adatok szerint már több, mint 150 milliónyi kompatibilis GPU-t jelent. Azaz ekkora felhasználói bázis képes profitálni a vertex tömbökkel kapcsolatos műveletek gyorsulásából, a továbbfejlesztett futószalag-programozhatóságból, amibe a geometriai árnyalók is beletartoznak az OpenGL magban. A fejlesztések közé tartozik a cube map vizuális megjelenítés javítása is. Összességében az új OpenGL kiadás rugalmasságot, gyorsaságot és jobb minőséget kínál mind a fejlesztők, mind a felhasználók számára, így mindenképpen jelentős előrelépést hordoz magában.

A friss verzió pontos, minden szakmai részre kiterjedő leírását itt lehet megtekinteni, természetesen angol nyelven.

[bold]Az Nvidia már készen áll a driverrel

[/bold]

Az OpenGL 3.2 bejelentése után nem sokkal az Nvidia kiadott két béta meghajtóprogramot, amelyem már támogatást nyújtanak az új OpenGL verzióhoz. A driverek közül a Windows-ra írt változat a 190.56-os, míg a Linux megfelelője a 190.18.03-as verziószámot viseli. Ezek a meghajtóprogramok a vállalat professzionális szintű Quadro, valamint a GeForce 8000-es vagy újabb asztali/ mobil GPU-k támogatásával bírnak.

[bold]

A pontos lista:[/bold]

Quadro FX 370, 570, 1700, 3700, 4600, 4700x2, 4800, 5600, 5800, Quadro VX200 ésQuadro CX

GeForce 8000 vagy újabb; Geforce G100, GT120, 130, 220, GTS 150, GTS 250, GTX 260, 280, 285, 295 és ION

Quadro FX 360M, 370M, 570M, 770M, 1600M, 1700M, 2700M, 3600M és 3700M

GeForce 8000 vagy újabb mobil GPU

Az új, OpenGL 3.2-es támogatással is ellátott meghajtóprogramokat innen lehet letölteni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward