Shop menü

EGY MICROSOFT MÉRNÖK EGYEDÜL MEGOLDOTTA, AMIRE A VILÁG EGYIK LEGNAGYOBB IT VÁLLALATA KÉPTELEN VOLT

Egymaga, szabadidejében mentette meg a Windows Mixed Reality eszközöket.
Török Roland
Török Roland
Egy Microsoft mérnök egyedül megoldotta, amire a világ egyik legnagyobb IT vállalata képtelen volt

A Windows Mixed Reality eszközök olyan VR szemüvegek, amik bár a kezdetek óta velünk voltak, a Microsoft tavaly a 24H2 Windows frissítéssel végleg megölte őket.

Az Acers, az Asus, a Dell, a HP, a Lenovo és a Samsung VR szemüvegei - legyenek azok régiek vagy relatíve újak - egyik frissítésről a másikra műanyag hulladékká váltak a Microsoftnak köszönhetően, akik a világ egyik legnagyobb IT vállalataként úgy döntöttek, hogy a saját maguk által a zárt Windowshoz kötött rendszerüket eltörlik, alternatívát vagy segítő kezet nem kínálva a tulajdonosoknak.

Matthieu Bucchianeri Microsoft mérnök azonban nem nyugodott ebbe bele, és saját maga vette kézbe az ügyet. Elkészítette az Oasis nevű SteamVR drivert, amivel a WMR szemüvegek mostantól nem a Windows-ra, hanem a SteamVR rendszerre hagyatkozva működnek.

Azért ezt a nevet választotta, mert ez volt az első WMR rendszerek kódneve a Microsoftnál. A drivert ő maga reverse-engeneering módszerrel írta meg, és nagyon figyelt arra, hogy nehogy megsértse valakinek a szellemi tulajdonjogát. Azért, hogy ne is legyen később se probléma, a forráskódot nem adja ki, így nem sért meg semmilyen titoktartási szerződést. Az Oasis drivere mindent tartalmaz, amiket a WMR eszközök valaha is tudtak, így a kamerán keresztüli átlátástól kezdve, az akkumulátor állapotjelzőn keresztül a szemkövetésen át minden működik. 

És mi a legérdekesebb az egészben? A Valve pár napra a driver elkészülte után segítséget kínál azoknak a VR felhasználóknak is, akik nem hallottak még az Oasis Driverről.

A SteamVR béta keretein belül a WMR szemüvegekhez automatikusan települ a szükséges Oasis driver, így az eddig papírnehezéknek használható headsetek mindenkinél életre kelhetnek.

Sajnos azonban nem mindenki lehet boldog. A WMR szemüvegek csak és kizárólag Nvidia videokártyával működnek, ennek pedig az az oka, hogy az AMD és az Intel nem engedélyezte, hogy a működéshez szükséges régebbi VR megjelenítő technológiájuk a csomag része legyen. Bucchianeri felkereste őket, ám az AMD és az Intel tudatosan döntött amellett, hogy nem támogatják a projektet, ezzel cserbenhagyják a saját vásárlóikat. A szoftvermérnök szerint őket kell megkeresni az ezzel kapcsolatos kérdésekben, mert ő nem tud ezzel mit tenni.

Bucchianeri dolgozott már a PS4-en, PSVR-on, de még a SpaceX rakétákon is, de tapasztalt Microsoft mérnök is egyben, hiszen a HoloLensen és a Windows Mixed Reality eszközök mellett jelenleg az Xboxnál dolgozik. Segített megalkotni az OpenXR szabványt is, és nem egyszer szólalt fel a Meta ellen, akik bár OpenXR-t használnak, a szabványokat szándékosan nem veszi figyelembe a saját rendszereik tervezésekor.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére