Egy nemrég megjelent pénzügyi elemzésben Simon Elms, a Cloud Imperium pénzügyi vezetője részletesen lebontotta, hogy milyen költségekkel jár 2012 és 2017 között a Star Citizen fejlesztése. A tavalyi év tehát ebben még nincs benne, arról talán majd jövőre kapunk tájékoztatást.
Mindenesetre 2012 és 2017 között a Cloud Imperium összesen 193 millió dollárt költött a játékra, viszont kicsivel több, mint 200 millió dollár bevétele volt. A költések azonban évről évre növekednek, a pénz pedig nem jön már be olyan ütemben, így például csak 2017-ben 50 milliót adott ki a stúdió, míg abban az évben a bevétel 44 millió volt.
Most már egyértelműen látszik, hogy a Cloud Imperium a fizetésekre költi a legtöbbet, ez azonban nem volt mindig így, csak 2014-ben fordult a kocka. Előtte a szerződéses alapon foglalkoztatott külsősök vitték el a legtöbbet, azonban az az utóbbi években helyettük már egyre több belsős munkatársat alkalmaz a cég, így míg 2015-ben 14,1 millió dollárt költöttek a külsősökre, ez az összeg 2017-ben már csak 3,31 millió dollár volt.
A játék végleges megjelenéséről természetesen még fogalmunk sincs, az egyjátékos Squadron 42 bétatatesztje is csak 2020 második felében indul majd el.