Doom Eternal - egy éve keményen túlóráznak a fejlesztők

Az id Software beismerte, hogy komoly crunch ment a befejezésre.

Doom Eternal - egy éve keményen túlóráznak a fejlesztők

Habár a Doom Eternalnak eredetileg tavaly novemberben kellett volna megjelennie, végül áttolták idén márciusra. De még ez sem volt egyszerű, és a fejlesztőcsapat nevében Marty Stratton producer beismerte, hogy kőkeményen ment a crunch az utóbbi egy évben.

Stratton elmondta, hogy a Doom Eternal tartalmi szempontból teljesen elkészült tavaly, és azóta sem tettek hozzá semmit, hanem teljes mértékben a polírozással és a háttérrendszerek finomításával foglalkoztak. Ez rengeteg további tesztelést, egyensúlyozást és az exploitok felderítését jelentette. Azt viszont beismerte, hogy 2019 jelentős részében nagyon ment a crunch, igaz, azért igyekeztek mértékselni: "Az egész fázisonként ment. Egy csapat túlórázik, addig a másiknak nagyjából van ideje kipihenni magát. Ahogy bizonyos csapatok elérkeznek a munkafázisaik végéhez, valószínűleg bejön a crunch".

"Tényleg, nagyon igyekszünk tiszteletben tartani az emberek idejét és magánéletét. Viszont nagyon sok olyan eltökélt munkatársunk van, aki önként is vállalja a túlórát, mert azt szeretné, hogy a játék a lehető legtökéletesebb legyen. A stúdió célja, hogy megfeleljünk az emberek elvárásaink, és persze a sajátjainknak is" - folytatta.

Mostanában éppen a CD Projekt Red került tűz alá, hogy a Cyberpunk 2077 fejlesztésén úgy is keményen túlóráznia kell a csapatnak, hogy a játékot elcsúsztatták márciusról szeptemberre. Az ember azt hinné, hogy egy ilyen csúszás, mint a Doom Eternalnál is tapasztalható volt, inkább leveszi a terhet a munkatársak válláról, de ez nem is teljesen igaz, mint Stratton elmondta: "A csúszás persze ad időt egy kis fellélegzésre, de végső soron a csapat így még többet szeretne kihozni az időből, és még jobbá szeretné tenni a végeredményt" - ezek szerint tehát alapvetően nem változik a helyzet.

Végső soron azonban megéri, mert Stratton szerint a Doom Eternal lesz a legjobb játék, amit az id Software valaha készített, ez pedig biztosan nem így lenne, ha nem csúsztatták volna el a játékot. Kiderült egyébként, hogy a Doom Eternal jóval hosszabb lesz, mint az elődei. Hiába beszélhetünk egy ultra gyors játékmenetű lövöldözős anyagról, az átlagos végigjátszási idő a készítők szerint megüti a 22 órát, sőt, sok esetben még ennél is több lehet. Ezzel egyébként több mint kétszer olyan hosszú lesz, mint az előző Doom.

A játék alapvetően arra fog épülni, hogy az első pár percben megismerteti a játékossal az alapvető játékmechanizmusokat és felhasználható taktikákat, majd erre újabb és újabb rétegeket helyez rá, ahogy haladunk előre. Márpedig minden újabb réteget nagyon fontos lesz elsajátítani, különben nem fogjuk túlélni.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap