Diablo 4 - teljesen újragondolták az itemizációt

Úgy látszik, egyelőre jól halad a fejlesztés.

Diablo 4 - teljesen újragondolták az itemizációt

A Blizzard egy újabb fejlesztői frissítéssel állt elő a Diablo 4 kapcsán, ami ezúttal a tárgyak rendszerébe enged egy kicsit több betekintést, miután legutóbb leginkább a skillekről volt szó. Ezek alapján úgy látszik, hogy a Blizzard nagyon sok dolgot újragondolt, és fundamentálisan másképp állnak hozzá az itemizációhoz, mint korábban. De azért ismerős elemek persze lesznek.

"Az elejétől a végéig átvettük az itemizáció kérdését, és átdolgoztunk mindent, amiről úgy éreztük, hogy nem megfelelő, legyen szó a különböző statokról, amiket az egyes karakterosztályok használhatnak, vagy éppen a tárgyak grafikájáról. Persze, még az elején járunk, és nagyon sok tesztelés és változtatás áll még előttünk, de szerintünk az irányt sikerült megfelelően belőni" - mondja Luis Barriga, a játék vezető fejlesztője.

A Blizzard alapvetően három fő irányvonalat jelölt meg a tárgyak tekintetében.

  • Erősíteni szeretnék a különböző karakterosztályok identitását, megfelelve ezzel a velük szemben támasztott, alapvető fantasy elvárásoknak. Szerintük azok a legjobb tárgyak (és skillek), amik a legjobban illeszkednek az adott osztály fantasy képébe.
  • Szeretnék azt is, hogy a tárgyakkal jobban személyre szabjuk a karakterünket, hogy a tárgyak inkább támogassák a karaktert a kiteljesedésben, ne pedig alapvetően meghatározzák azt.
  • Végül pedig mélység tekintetében valahova a Diablo 2 és Diablo 3 közé szeretnének lőni. A cél alapvetően az, hogy sok évnyi felfedeznivaló legyen a játékban, és szinte végtelen módon lehessen felépíteni egy karaktert.
Galéria megnyitása

A Blizzard minden alapvető dolgot átnéz, így például a negyedik részben fontos szerepet kap majd a fegyver sebessége - az egykezes fegyverek gyorsabbak és könnyebbek, míg a kétkezesek lassabbak lesznek, de persze nagyobbat sebeznek. Szerintük fontos, hogy minden fegyvernek olyan képességei és tulajdonságai legyenek, amik megfelelnek annak, ahogy ránézésre az adott tárgy kinéz. Ennek megfelelően például minden pajzsnak lesz egy blokkolási attribútuma, függetlenül attól, hogy egyébként például mágusoknak szánják (?!), vagy hogy milyen egyéb attribútum van még rajta.

Változtatások történnek a tárgyak minőségét tekintve is.

Ezen a ponton nem szeretnék azt, hogy a játékosok kizárólag az olyan fegyverekre koncentráljanak, amik narancssárga színűek. Ennek megfelelően minden mágikus tárgyon erősödnek az affixek, és a ritka tárgyakon megnövekedik a lehetséges affixek száma. Ráadásul a Legendary tárgyakon az affixek ezentúl véletlenszerűek lesznek, az egyedi tárgyak pedig leváltják a mitikusakat.

"Alapvetően nincs gond a 'mythic' tárgyakkal, de nem akarunk egy olyan minőséget behozni a képletbe, ami minden mást érvénytelenné tesz, úgyhogy egyelőre kikerülnek a képből. Azt szerettük bennük, hogy véletlenszerű legendary tulajdonságokat adtak, így ezt beleolvasztottuk a Legendary tárgyakba" - mondta a nagyfőnök.

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap