Shop menü

DIABLO 2: RESURRECTED - NEM LESZ ULTRAWIDE TÁMOGATÁS, SEM TCP/IP

Sajnos az ultraszéles monitorok felborították a játékmenetet.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Diablo 2: Resurrected - nem lesz ultrawide támogatás, sem TCP/IP

Közeledik a Diablo 2: Resurrected megjelenése, a játék pedig nagyon ígéretesnek tűnik. Azonban két dolog most már biztosan nem lesz benne, amikkel még a korábbi tesztek alatt kísérleteztek, azonban végül mégsem váltak be.

A Blizzard már korábban bejelentette, hogy a bétában sem lesz benne a TCP/IP támogatása, és most ezt is elárulták, hogy miért. A technikai alfa során ez még engedélyezve volt, azonban hamar rájöttek, hogy nagyon komoly biztonsági kihívásokat jelent ennek a funkciónak a megtartása. A Blizzard sajnálja a helyzetet, mert tudják, hogy ezzel sok multiplayeres modder életét nehezítik meg, azonban végső soron úgy döntöttek, hogy a játék ökoszisztémájának biztonsága fontosabb.

A Blizzard továbbá felhívja a figyelmet, hogy a klasszikus Diablo 2 továbbra is rendelkezésre fog állni, így a moddereknek ott még mindig van lehetőségük játszadozni.

Ehhez hasonlóan az ultrawide monitorok támogatása sem kerül be a végleges verzióba. A technikai alfa során ezt is kipróbálták, és a játék szépen kitöltötte a monitort, azonban a játékmenet már nem működött megfelelően. Konkrétan a mesterséges intelligencia bizonyos távolságból nem ismerte fel a játékosokat, illetve az ilyen monitorokon a játékosok sokkal több szörnyet tudtak behúzni. Ez utóbbi azonban már felborítja az eredetiből megszokott játékmenetet.

Szintén problémát okozott, hogy a távolsági karakterek úgy tudtak lövöldözni a monitor szélén álló szörnyekre, hogy azok nem csináltak semmit.

Mindez pedig elég nagy gondokat okozott, hiszen így a játékmenet eltér a 16:9-es és az ultrawide monitorokon, a Blizzard azonban minden felhasználónak ugyanazt a játékélményt szeretné biztosítani. Kompromisszumként az ultrawide monitorokon 19:9-esre lehet kiterjeszteni a képet, ilyen szélességben ugyanis még megfelelően működik a játékmenet. A Blizzard ezzel együtt közölte, hogy azért nem adják fel teljesen a dolgot, és később még megvizsgálják a különböző lehetőségeket, hogyan tudna a Diablo 2: Resurrected működni az ultrawide monitorokon.

A Diablo 2: Resurrected megjelenése szeptember 23-án jelenik meg PC-re, Xbox-konzolokra, PS4-re, PS5-re és Nintendo Switch-re. A játékot a Blizzard és a remasterekben kifejezetten jártas Vicarious Visions közösen fejlesztette.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére