A GeForce RTX 5090 jelenleg a gamer videokártyák királya, nincs nála gyorsabb se házon belül, se a riválisok kínálatában. Van viszont egy professzionális felhasználásra szánt videokártya, amit az Nvidia készített, és ami ugyanúgy GB202-es grafikus processzort alkalmaz, mint a GeForce RTX 5090, ám 21760 helyett immár 24064 aktív CUDA magot foghat munkára, hiszen nem 170, hanem 184 aktív SM tömböt tartalmaz. Érdekesség, hogy a teljes GB202-es GPU eredetileg 192 SM tömbbel rendelkezik, ám teljesen hibátlan példányokból nagyon kevés készül, a jó kihozatali arány elérésének érdekében korlátozni kell a termékpalettán szereplő kártyák aktív SM tömbjeinek számát egy olyan szintre, ami kiszolgálható megfelelő mennyiségű hibátlan lapkával.
Az RTX Pro 6000-es modell, ami egy közel 10 000 dollárba kerülő professzionális videokártya, természetesen nemcsak GPU frontján kínál extra erőforrást, hanem VRAM tekintetében is, hiszen míg a GeForce RTX 5090 fedélzetén 32 GB-nyi GDDR7-es memória ketyeg, addig az RTX Pro 6000 már 96 GB-nyi GDDR7-es VRAM-ot oszthat be, ami egyebek mellett AI jellegű feladatok esetén is kifejezetten jól jön.
Az új videokártya játékok alatti teljesítményével kapcsolatban érkezett már néhány gyorsteszt, nemrégiben viszont a híres-neves tuningmester, Der8auer is kezei közé kaparinthatott egy példányt, amelynek teljesítményét össze is mérte az aktuális és az előző generációs gamer csúcskártyáéval. Azt persze érdemes leszögezni, hogy az RTX Pro 6000 nem egy játékra való videokártya, nincs is hozzá Game Ready driver, ami nagy érvágás lehet, hiszen ezáltal elesünk az egyes játékokhoz készített optimalizációktól, valamint kompatibilitás terén is lehetnek kisebb problémák, egy ilyen szituációba bele is futott a tesztelő.
A mérések a GeForce RTX 5090 és a GeForce RTX 4090 bevetésével készültek, mindegyik videokártyánál fel lett tüntetve az átlagos FPS érték, az 1% low FPS érték, illetve a fogyasztás is. A lenti diagram alapján a GeForce RTX 5090-hez képest Cyberpunk 2077 alatt 14%-is gyorsulást láthatunk átlagos FPS tekintetében, míg az 1% Low FPS érték 13%-kal magasabb. Az RTX Pro 6000 teljesítményelőnyének persze van hátránya is: az említett gyorsulást 15%-kal magasabb fogyasztás mellett érhetjük el, ami igazából nem feltétlenül probléma mindazok számára, akik egy 10 000 dollár körüli összegbe kerülő videokártyát vetnek be játékra.
A tesztek között jelen volt a Star Wars Outlaws, ami alatt 11% a munkaállomásokba szánt csúcskártya a jelenlegi leggyorsabb gamer modellhez képest, míg Remnant 2 alatt 11%-os, Assassin’s Creed Mirage alatt pedig 3%-os előnyt tud felmutatni a termék, már ami az átlagos FPS értékét illeti. Utóbbi eredmény a jelek szerint driverrel kapcsolatos hiba miatt születhetett, azaz nincs meg a megfelelő optimalizáció az ideális teljesítmény eléréséhez, de hát ez nem egy nagy meglepetés. Az RTX Pro 6000 összességében nagyjából azt a gyorsulást hozza a GeForce RTX 5090-hez képest, amit a 3DMark tesztekben korábban láthattunk.
A teljes teszt az alábbiakban tekinthető meg:
Az RTX Pro 6000 esetében történt némi extra észrevétel is. Az egyik az, hogy a hűtése eléggé hangos, cserébe viszont kompakt a termék. További érdekesség, hogy a tápellátásban helyet foglaló tekercsek eléggé hangosak, De8auer szerint ennyire zajos dizájnhoz igazából még nem is volt szerencséje. Ebben az esetben talán pozitívum is a hangos hűtés, az ugyanis elnyomja a tekercsek „sírását”, vagyis azt a magas frekvenciájú kellemetlen hangot, ami sokakat képes az őrületbe kergetni.