Denver 2 magokkal jön az Nvidia Parker SoC

A Parker SoC hatmagos konstrukció lett, és egy Pascal alapokon nyugvó grafikus egységet vonultat fel.

Denver 2 magokkal jön az Nvidia Parker SoC

Az Nvidia a Hot Chips konferencia során egyebek mellett friss részleteket árult el arról a Parker lapkáról, amiről a vállalat egyszer már beszélt idén, méghozzá a Driver PX2 kapcsán, az év elején. Az új lapka ezúttal is az autós megoldások révén hallatott magáról, ugyanis Danny Shapiro, az autóipari részleg vezetője beszélt róla részletesebben.

Jen-Hsun Huang a Drive PX2-vel, ami kettő Parker magot tartalmaz.

A Parker egy nagyon masszív, rendkívül izmos központi chip lett, de mindenképpen le kell azt szögezni, hogy itt már nem igazán vették figyelembe a mobilszegmens igényeit a fejlesztők, és főleg ennek köszönhetően lépett hatalmasat előre a lapka. Például itt már nincsenek energiahatékonyságra ügyelő processzormagok, minden a teljesítményről szól. A CPU részleg hatmagos lett a Parker esetében, ami két csokorból áll össze, melyek heterogén módon tudnak együtt dolgozni, ha a szükség úgy hozza. Az Nvidia a big.LITTLE koncepcióhoz hasonló összeköttetést használ, csak ezúttal már a „LITTLE” magok is Cortex-A57-es példányok, egészen pontosan négy darab, a teljesítményfelelős szerepkört pedig kettő Denver 2 tölti be. Mindkét fürthöz 2-2 MB-nyi L2 gyorsítótár kapcsolódik, az elsőszintű gyorsítótáraik pedig magonként 128 + 64 kB-osak a Denver 2-k esetében, míg a Cortex-A57-nél 48 + 32 kB-ról lehet beszélni. A Parker processzora csaknem másfélszer olyan erős, mint az Apple A9X, viszont ezeket nem igazán érdemes már összemérni, mivel más területeket céloznak.

Az újdonság nagyon erős lesz a grafikus egység tekintetében is. Az Nvidia a Parkerben azt az architektúrát alkalmazza, amire a GP104 és a GP106 GPU-k is épülnek, szóval már a Pascal jut benne szerephez. A rendszer egyetlen GPC blokkot tartalmaz, és 256 árnyalót vonultat fel, éppen, mint a Tegra X1, viszont a Pascal a Maxwellhez képest sokkal jobb hatékonysággal lép majd színre. A Parker grafikus vezérlője szinte minden szükséges API-t támogatni fog, szóval ilyen tekintetben biztosan nem érheti kritika. A DirectX 12-től kezdve ismeri az OpenGL 4.5-t, az Nvidia CUDA 8.0-t, az Open GL ES 3.1-t, az AEP-et és természetesen a Vulkant is.

A Parker 128 bites memóriavezérlőt vonultat fel, ami kizárólag az LPDDR4 modulokat támogatja, a sávszélesség elérheti akár az 50 GB/s-ot is, de persze ez már nagyban függ majd attól, hogy milyen teljesítményű rendszermemóriát pakolnak mellé a partnerek. Az Nvidia újdonsága támogatja az ECC-t, a háttértárak tekintetében pedig már ismeri az eMMC 5.2-t, és persze össze lehet hozni a SATA-s meghajtókkal is. A Parker lenyűgöző erejét az mutatja meg a puszta specifikációban, hogy akár három darab 4K-s felbontású megjelenítőt is lehet hozzá csatlakoztatni, amelyek 60 Hz-en üzemelhetnek, és egyszerre akár 12 kamera képét is képes követni, melyek automatikus HDR-t is támogatnak a lehető legjobb látási viszonyok elérése érdekében. A Parker központi chip támogatja természetesen a H.265 kódolást és a VP9-cel is boldogul, a mozgóképfelvételeket így még 4K-ban is 60 FPS-ig kezeli.

A Parker gyártása 16 nm-es csíkszélességen, FinFET eljárással történik a TSMC-nél, amit az Nvidia már egy ideje alkalmaz a Pascal grafikus egységek révén, szóval van már miből tapasztalatokat meríteni. És minden bizonnyal a kereslet is meglesz rá, hiszen az Nvidia már több mint 80 autóipari partnerrel dolgozik együtt, és nagy az érdeklődés a Drive PX2 iránt (amin két Parkes SoC lesz, és kezel két MXM kártyát is, ha több teljesítményre van szükség).

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward