Shop menü

DEFIANCE HELYZETJELENTÉS

Nézzük, hogyan teljesít a TV-sorozat és számítógépes játék összefonódásából született transzmédia (ez milyen flancos szó) projekt.
Tibor Kovács
Tibor Kovács
Defiance helyzetjelentés

Bejött a SyFy csatornának a Defiance, még le sem ment az első széria, de már be is rendelték a másodikat, így 2014-ben sem maradunk Defiance nélkül. A premiert közel 4 millióan követték a csatornán és ki tudja még hányan a nem hivatalos csatornákon. A SyFy történetében ez volt a második legnagyobb nézettségű bemutató azon szériák sorában, amelyekkel a 18-49 év közötti korosztályt célozták meg. A sorozat látványosan indított, nagyjából átlagos, de élvezetes sztorival, érdekes karakterekkel és egy olyan világgal, amelyben rengeteg lehetőség rejlik. Azóta kicsit többet is megtudhattunk a szereplőkről és szépen alakul a történet is (arról nem is beszélve, hogy már változatosan tudunk az idegen lények nyelvein is káromkodni).

A sorozattal szorosan összefonódó, Trion által fejlesztett MMOTPS eladásai is jól alakulnak: a nem éppen zökkenőmentes áprilisi indulás óta a regisztrált felhasználók száma túllépte az egymilliót. Milyen is volt ez az indulás? Bugosabb, mint egy szokásos MMO start, és jóval bugosabb annál, mint amit a Triontól (Rift) megszokhattunk, ami azért sem szerencsés dolog, mert egyébként egy, kisebb-nagyobb hibái ellenére is igen addiktív és szórakoztató lövöldözős darabról van szó. Azóta több mint egy hónap telt el, és a fejlesztőknek többé-kevésbé sikerült gatyába rázniuk a játékot, bár így is maradt még munkájuk bőven (pl. a használhatatlan chat kijavítása a PC-s verzióban, khm, khm...). Ha másra nem is, arra jó volt a dolog, hogy nap mint nap élvezhettük a játék producerének Nathan Richardssonnak hol neurotikus, hol eufórikus, de mindig rendkívül szórakoztató öniróniával fűszerezett írásait a Defiance blogján.

A bugok kijavítása mellett a fejlesztőknek szerencsére a tartalmi frissítésekre is jutott ideje, kaptunk fesztivált, melynek témája a hősökről való megemlékezés volt és elkezdődött a hellbug vadászidény is. Hamarosan érkezik a következő, 1.02-es frissítés, amely újabb, a sorozattal összefüggő küldetéseket ad a játékhoz, így aki már lenyomta a főszál végén az aktuális főgonoszt, végigcsinálta a melléküldiket, aranyérmes lett az autóversenyekben, legyilkolt mindenkit PvP-ben, minden instát kívülről ismer és előre köszönnek neki az inváziós hellbugok, az is találhat magának új szórakozási lehetőségeket.

Ide egy olyan videót akartam betenni, amely a salvage matrix működésének rejtelmeit mutatta volna be, amelynek segítségével fegyvereinket módosíthatjuk, de baromi unalmas, és látszik rajta, hogy PC-n mennyire shtako (ugye megéri idegen nyelveket tanulni) a kezelőfelület, ezért inkább ezt, a játék hangulatát jobban visszaadó és sokkal lelkesítőbb videót nézzétek meg.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére