Dark Souls-stílusú lett volna a lelőtt Diablo 4

De már egy újabb változat készül, miközben a Blizzard az Activision befolyása miatt aggódik.

Dark Souls-stílusú lett volna a lelőtt Diablo 4

A Kotaku a Blizzard tizenegy jelenlegi munkatársát kereste fel annak érdekében, hogy jobb képet kapjanak a stúdiónál uralkodó helyzetről. A név nélkül nyilatkozó források egy része amiatt aggódik, hogy az Activision egyre nagyobb befolyással bír a stúdióra. Az Activision és a Vivendi játékrészlegének 2008-as egyesülése után a Blizzard tulajdonképpen teljesen külön egységként működött, és addig és olyan költségvetéssel dolgoztak a játékaikan, ahogy akartak.

A munkatársak azonban arról beszéltek, hogy ez idén megváltozott, és most először vált igazán fontos témává a költségek csökkentése, és az a mantra, hogy "ne költsünk pénzt ott, ahol nem szükséges". A Blizzard erre úgy reagált a lapnak, hogy a stúdió továbbra is "a fejlesztőit helyezi középpontba".

Mi lett a Diablo 4-gyel?

Talán ennél is érdekesebb, ami a Diablo körül történik. A források elmondása szerint a Diablo 3-on és a Reaper of Souls kiegészítőn dolgozó 3-as csapat ledöbbent, amikor a vezetőség törölte a készülő második kiegészítőt. A csapat elmondása szerint a vezetőség látszólag ugyan elégedett volt a Reaperrel, azonban meg sem várták a megjelenés után, hogy milyen reakciók érkeznek rá és hogy fog teljesíteni, ez pedig korábban nem volt jellemző a Blizzardnál.

A munkatársak úgy érezték, hogy a vezetőség abszolút elvesztette a bizalmát, és az egész Diablo 3-at egy nagy mellélövésként élték meg, így a legjobbnak azt vélték a sorozat jövőjével kapcsolatban, ha egy teljesen új rész készül.

Ezt követően a 3-as csapat jelentős része más projektekhez került át, sokan pedig távoztak a cégtől, ami a források szerint katasztrófa, hiszen egy rendkívül összeszokott, jól működő és erős brigád alakult ki. (Akik azért rekordsokáig készítették a Diablo 3-at - a szerk.)

Ezt követően elindult a Diablo 4 fejlesztése, Josh Mosqueira vezetésével. Mosqueira korábban a Diablo 3 konzolos változatain dolgozott, majd átvette az irányítást a franchise felett. A Hades kódnév alatt elindult projekt nagyon más irányba vitte volna a sorozatot: a felülnézet helyett a vál fölötti TPS-nézet jött volna be, és egy gótikus, Dark Souls-stílusú dungeon crawlert képzeltek el.

Végül ennek a fejlesztését is lelőtték, a források szerint egyszerűen azért, mert nagyon nehézkesen haladt a projekt, és sehogy nem akart összeállni. Nem sokkal később Mosqueira is elhagyta a Blizzardot, majd Fenris néven indult újra a Diablo 4 fejlesztése, ezúttal Luis Barriga vezetése alatt. Ezen a Blizzard már 2016 óta dolgozik, és jelenleg az egész cég nagyon bizakodó a projekttel kapcsolatban. Barriga ugyanis egyértelműen kijelölte az irányt.

A Diablo 4 a második részhez hasonlóan gótikus, undorító és sötét lesz, és teljesen leszámol majd a harmadik epizód rajzfilmes látványvilágával.

A Fenris másik fontos iránya az MMO-s elemek felé való elmozdulás. Itt olyan jellegű dolgokra kell gondolni, mint például hogy a központi városokban találkozhatunk majd más játékosokkal, és akár közösen indulhatunk el olyan jellegű strike küldetésekre, mint a Destinyben.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap