Csendben frissítgeti régebbi játékait a Sony, tűnnek el a töltési idők

Valószínűleg a PS5-re készítik fel a játékokat, de már a PS4-es felhasználók is örülhetnek.

Csendben frissítgeti régebbi játékait a Sony, tűnnek el a töltési idők

Az utóbbi hetekben a Sony több first-party játéka is frissítést kapott, mindenféle nagyobb hírverés nélkül, így például a God of War, a God of War 3: Remastered, a The Last of Us Remastered, az Until Dawn és a Days Gone is.

A Days Gone esetében már beszámoltunk arról, hogy a játék mérete jelentősen, körülbelül 30 GB-tal csökkent és gyorsabbá vált a betöltés is, azonban mi ezt az Unreal Engine 4 lehetséges frissítésével magyaráztuk, elvégre mostanában több játék, például a Fortnite is hasonló fogyáson ment át ezzel a motorral.

Azonban az Until Dawn és a The Last of Us Remastered is más-más engine-t használ, és az előbbiben gyakorlatilag teljesen eltűntek a töltési idők, az utóbbinál pedig jelentősen csökkentek: az első betöltés például akár másfél percig is tarthatott az eredeti változatban, most pedig kevesebb, mint 15 másodperc az egész.

Hogy pontosan hogyan lehetséges ez, még nem tudjuk, csak találgatások vannak. Egyesek szerint egy újfajta tömörítési technológiát vetettek be, azonban ez nem feltétlenül tűnik valószerűnek, hiszen az újratömörített asseteket egy nagy patch formájában le kell tölteni, azonban ezek a játékok csak viszonylag kis méretű patch-eket kaptak.

Az is érdekes, hogy egy másik Sony first-party játék, a Ghost of Tshusima már eleve úgy jelent meg, hogy szinte alig tölt. Annak ellenére, hogy egy nyitott világú anyagról van szó, még a gyorsutazás is szinte azonnali, és ehhez nincs szükség SSD-re sem. Bármit is főzött ki a Sony, azt már valószínűleg alapból alkalmazták a Ghost of Tshusima elkészítésekor.

A fent említett PS4-es játékok egyébként a PS Plus Collection részét képezik majd PS5-ön, tehát az előfizetők számára rögtön hozzáférhetőek lesznek az új konzolon. A Sony vélhetően azért küldött ezekre patch-et, hogy ki tudják használni a PS5-ön elérhető Game Boost lehetőséget, amivel adott esetben magasabb framerate-eket lehet elérni.

A Sony korábban közölte, hogy szinte minden PS4-es játék működni fog PS5-ön, azonban bizonyos esetekben "nem várt viselkedés" léphet fel. Persze, magát az emulátort szoftveres úton folyamatosan frissítik majd, így ha esetleg valamelyik játék nem is működik megfelelően, később az is javulhat. Az egyértelmű, hogy a Sony azt szeretné, hogy a first-party játékok ne csak hibátlanok legyenek, hanem adott esetben profitálhassanak a Game Boostból is.

De hogy a PS5-re való felkészítés mellett vajon mit fundálhattak ki, amitől már PS4-en is jelentősen javulni tud a töltési idő, az egyelőre rejtély. Reméljük, hogy hamarosan kaphatunk választ.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap