Shop menü

CSATLAKOZOTT AZ XBOXHOZ A PORTAL KÉSZÍTŐJE, A FELHŐALAPÚ JÁTÉKOKÉRT FELEL MAJD

Úgy tudni, hogy Hideo Kojima következő játékát is szeretnék bezsebelni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Csatlakozott az Xboxhoz a Portal készítője, a felhőalapú játékokért felel majd

A Microsoft egyszer már megpróbálkozott a felhőalapú játékkal még az Xbox One-os korszak elején, amikor belengették, hogy a konkurenciához képest gyengébb hardverrel piacra dobott konzol erejét a felhő erejével (ez volt a legendás Power of the Cloud szlogen) kompenzálják majd. Végül ebből nem lett semmi: a Crackdown 3 többjátékos módjában próbálkoztak a dologgal, csak éppen az a játék meg hosszú éveket késett, amikor pedig megjelent, már abszolút nem érdekelt senkit.

Most azonban nyilván más a helyzet, hiszen a Microsoft tényleg ezerrel ráfeküdt a felhős játékra, egészen pontosan a streamelésre az Xbox Cloud Gaming (leánykori nevén xCloud) szolgáltatással, ami a Game Passzal együtt már egy egészen ütőképes ajánlatnak tűnik. A vállalat most bejelentette, hogy ennek örömére leszerződtették Kim Swiftet, aki korábban olyan játékok vezető fejlesztője volt a Valve-nál, mint a Portal és a Left 4 Dead.

A hölgy ezt követően a Google-höz igazolt, hogy a Stadianál legyen vezető játékdizájner, azonban azt már mindannyian tudjuk, hogy mi lett ebből az egészből: nagy tervek voltak, azonban mielőtt bármit is kiadtak volna, a Google úgy döntött, hogy leállítja a belsős fejlesztéseket, és a jövőben inkább licenceli a Stadia technológiáját külsős partnereknek.

"Kim fel fog építeni egy csapatot, aminek a feladata az lesz, hogy újfajta élményeket hozzanak el a felhőre építkezve. Ez támogatja majd a Microsoft azon törekvéseit, hogy több mint 3 milliárd embernek hozzuk el az Xbox-játékokat" - közölte az Xbox kiadásért felelős vezetője, Peter Wyse.

Innentől kezdve pedig már csak kiszivárgott belsős információ (tehát érdemes kétkedve fogadni), hogy állítólag részben azért vágott bele ebbe az egészbe a Microsoft, hogy a szárnyai alá vegye Hideo Kojima új játékát. Úgy tudni, hogy Kojima korábban megállapodott a Stadiával egy kifejezetten felhőalapú játék elkészítéséről, azonban a fejlesztések leállítását követően az alkotó nem tudott kihez fordulni. Úgy tudni, a Microsoft és Kojima már tárgyalásokat folytat arról, hogy elkészülhessen a játék, ami egyébként továbbra is nagyon korai fázisban leledzik.

Kojima korábban kijelentette, hogy nem csak a filmek, hanem a játékok területén is a streamelésé a jövő: "A filmeket, sorozatokat, játékokat mind streameljük majd, és élvezhetjük őket iPaden, iPhone-on, vagy éppen tévén, bárhol és bármikor. Amikor ez megtörténik, a filmeknek, sorozatoknak és játékoknak ugyanabban a közegben kell majd versenyezniük. Engem rendkívül foglalkoztat, hogy milyen új formátumú játékok készülhetnek a streaming segítségével, így legközelebb ebben a közegben szeretném kipróbálni magam".

Fontos megemlíteni, hogy a felhőalapú játék eseén nem tudjuk pontosan, hogy mit értenek alatta. Könnyen lehet, hogy olyan játékok is készülnek majd, ahol az Xbox One-os eredeti koncepcióhoz hasonlóan a felhős kapacitás csak segítséget nyújt a konzolnak, például azzal, hogy rendkívül komplex mesterséges intelligenciát számol, elősegíti a nagy, perzisztens világok kialakítását, vagy éppen több ezer vagy tízezer egyidejű játékos kezelését. A másik lehetőség persze, hogy olyan natívan felhőre épített játékok érkeznek, melyek mindenképpen csak streameléssel jutnak el a felhasználóhoz, és nem szükséges hozzájuk konzol vagy erős PC.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére